شناسهٔ خبر: 37748495 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

صفا صبوری دیلمی گفت:

بهسازی 500 کیلومتر از طول معابر پیاده روی شهر تهران در سال 1399

رکنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سال 1399 را زمان تلاش برای بهبود کیفیت معابر پیاده روی شهر تهران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، صفا صبوری دیلمی که در نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه سخن می گفت، با بیان آنکه الگوی توسعه شهر تهران در طول یکصد سال گذشته همواره بر مبنای خودرومحوری بوده است، وضعیت معابر پایتخت را نیازمند بازگشت به مقیاس ها و استانداردهای انسانی ذکر و اضافه کرد: تجربه برخی از کشورهای توسعه یافته جهان نشان می دهد که گسترش فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری تاثیری مستقیم بر کاهش استرس و هیجانات منفی شهروندان دارد.

وی تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی را از جمله مهمترین مسئولیت های معاونان فنی و عمرانی مناطق خواند و یادآور شد: سرعت بخشیدن به جریان عبور و مرور در شهر مترادف با لذت بخش تر کردن زندگی شهری نیست.

صبوری ضمن ضروری دانستن توسعه علمی در حوزه پیاده روسازی، مرور تجربیات موفق جهانی در این زمینه را راهگشا دانست و در عین حال تاکید کرد: در شرایطی که هنوز استاندارد قابل اتکایی درباره پیاده روسازی وجود ندارد به شدت نیازمند پیدایش و توسعه دانش بومی در این زمینه هستیم تا مقررات و ضوابطی که دقیقا متناسب با شرایط شهر تهران است تدوین شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ماه های باقی مانده از سال جاری و همچنین سال 1399 را زمان تلاش برای بهبود کیفیت معابر پیاده روی پایتخت دانست و از تصمیم مدیریت شهری برای بهسازی 500 کیلومتر طول از معابر پیاده رو شهر تهران در قالب یک رینگ پیوسته خبر داد.

وی تامین عرض ایمن برای عبور پیاده و دوچرخه، رفع معارضات تاسیساتی از مسیر عبور شهروندان و همچنین ایجاد یک مبلمان شهری مناسب را از جمله معیارهای فنی این پروژه ذکر و اضافه کرد: بهسازی پیاده رو های شهر تهران از این پس با استفاده از مصالح ارزان اما با دوام صورت خواهد پذیرفت تا با شیوه ای کم هزینه اما پربازده، سطح سرویس مناسب عابران پیاده و دوچرخه سواران تامین شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما