شناسهٔ خبر: 37748288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تجمع فاطمیون در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تجمع فاطمی هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی در روز نهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح سه‌شنبه در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسیر سعادت در گرو محبت اهل بیت (ع) و فرزندان حضرت فاطمه (س) است و در این زمینه روایات عدیده‌ای وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر موضوع منع از نقل حدیث در تاریخ اسلام رخ نمی‌داد امروزه احادیث بیشتری از فضائل اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) در اختیار ما قرار می‌داشت.

رضایی با اشاره اینکه مردم تشنه شنیدن معارف دینی و قرآنی هستند، ادامه‌داد: باید همه ما محبان اهل بیت (ع) برای احیا فاطمیه تلاش کنیم و در این زمینه تشکل‌های شیعی وظیفه دوچندان دارند.

فاصله گرفتن از معارف دینی بی‌بند و باری‌های آسیب‌زا به همراه دارد

وی با تأکید بر اینکه تبیین معارف و تعالیم دینی به خانواده‌ها آرامش هدیه می‌کند، گفت: خانواده‌هایی که از معارف اهل بیت (ع) دور هستند با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف و بی‌بندوباری‌های آسیب‌زا رو به رو هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در روز شهادت حضرت زهرا (ع) تجمع بزرگ فاطمیون برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری زنگ فاطمی و حضور مبلغین در مدارس دخترانه از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام فاطمیه پیگیری می‌شود.

رضایی بیان‌کرد: در روزهای آتی هم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، ایام فاطمیه و دهه فجر را در پیش رو داریم که برنامه‌ها باید با توجه به این سه مناسبت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای متعهد و اعزام مبلغ و مبلغه که به تعداد هزار و ۳۲ روز تبلیغ خواهند داشت، از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری تجمع فاطمی در مکان جدیدی چون میدان ابوذر در حال پیگیری است که می‌توان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نقش هنر در تعمیق باورهای دینی

رضایی با اشاره به نقش هنر در تعمیق باورهای دینی اظهار کرد: علاوه بر جلسات عزاداری طبق تأکید نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بعد از ایام فاطمیه باید به فکر جلسات شاد مردم نیز باشیم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است.

غلامرضا عباسی‌مقدم، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سیل اخیر از طریق موکب‌هایی که با هیئت‌هایی مذهبی در ارتباط هستند، دو اتوبوس به منطق سیل‌زده با تمام امکانات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه روزانه موکب ۱۰ هزار غذا برای سیل‌زدگان پخت می‌کند، بیان‌کرد: به زودی امکانات دیگری نیز از سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی چون قائن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

رئیس شورای هیأت مذهبی خراسان‌جنوبی یادآور شد: با همکاری هیئت‌های مذهبی فضاسازی شهری متناسب با فجر فاطمی را خواهیم داشت.

وی گفت: برای تجمع هیئت‌های مذهبی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) مناطقی چون امامزادگان باقریه، محل بوستان شهدای گمنام و میدان ابوذر مد نظر است که در حال برنامه‌ریزی هستیم.

نظر شما