شناسهٔ خبر: 37748049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴هزار و ۷۴۷ نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان مرکزی هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۱۹ خانواده یعنی چهار هزار و ۷۴۷ نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌عباس فلاحتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه گرایش به جرم و هنجارشکنی اجتماعی یکی از چالش‌های جامعه است اظهار داشت: وظیفه سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی، تلاش در راستای کمک به تامین امنیت اجتماعی، بازگشت سلامت هنجارشکنان به زندگی سالم اجتماعی است که تحقق این امر مهم نیازمند تلاش و مساعدت جمعی دستگاه‌های اجرایی به‌ عنوان متولیان خدمت به جامعه انسانی بوده که زندان بخش مهم و خاص این جامعه انسانی است.

وی تصریح کرد:  اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یکی از افتخارات خود را حفظ بنیان خانواده با وجود تمام تغییرات رویدادی ساختار و کارکرد اجتماعی می‌داند، با تاکید بر این موضوعات معتقدیم که هرنوع مواجهه با پدیده شوم و آسیب‌زای هنجارشکنی و وقوع اجتماعی تنها با بازگشت به‌ سوی خانواده به‌ عنوان مهم‌ترین و موثر‌ترین نهاد اجتماعی و پیش گرفتن روش‌های درمان‌محور علمی و عملی امکان‌پذیر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و تربیتی، آموزشگاه کلاسیک، سوادآموزی 520 نفر، آموزش و پرورش یک‌هزار و 450 نفر، آموزش عالی 15 نفر و آموزش مذهبی دو هزار و 390 نفر، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی سه هزار و 143 نفر انجام شده است.

فلاحتی افزود: 123 نفر موفق به اخذ دیپلم پایان دوره متوسطه شدند و درحال حاضر با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای حدود 100 نفر موفق به اخذ مدرک دیپلم  تا پایان سال تحصیلی می‌شوند و در زمینه آموزش قرآن در دو بخش حفظ، 203 نفر و در حفظ 1 تا 30 جزء مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: 7 نفر زندانی محکوم به اعدام  با حفظ قرآن کریم نجات پیدا کردند و حدود 600 نفر از تخفیف مجازات در کمیسیون عفو برخوردار شدند و حدود یک‌هزار نفر در سامانه قرآنی ادراه اوقاف ثبت نام کردند و در رشته روخوانی و تفسیر قرآن کریم دو هزار و 350 نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش نهج‌البلاغه  450 نفر با همکاری ریاست دادگستری و بنیان الغدیر درحال فعالیت هستند و در حوزه کتاب 36 هزار جلد کتاب و 12 کتابخانه در زندان‌‌ها موجود است و دو هزار و 200 نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارد.

فلاحتی ادامه داد: در زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی 7 هزار و 591 نفر گواهی مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای زندان‌ها با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌‌ای استان مرکزی صادر شده، در حوزه اشتغال 834 نفر در کارگاه درون زندان و بیرون زندان مشغول هستند که حقوق دریافت می‌کنند یا زندانی اشتغال مولد هستند.

وی تصریح کرد: سفیران نجات زندان‌ها، رضایت قتل، رضایت اولیای دم 56 نفر محکوم به قصاص طی سه سال گذشته عفو و تخفیف مجازات گرفتند، رضایت کیفری، اخذ رضایت شکات پرونده و حل مشکلات قضایی پرونده یک هزار و 200 نفر هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی افزود: مراقبت بعد از خروج  و ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات تعداد 141 نفر زندانی آزادشده با استفاده از 23 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با معرفی اداره مراقبت بعد از خروج انجام شده است.

فلاحتی ادامه داد:  یک‌هزار و 219 خانواده یعنی چهار هزار و 747 نفر تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، مبلغ 22 میلیارد و 760 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی به تعداد 9 هزار و 211 نفر از خانواده مجددجویان انجمن پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: 863 نفر  در سال 97  به کمیته امداد معرفی شدند  و در 6 ماه نخست امسال 576 خانواده تحت پوشش کمیته قرار گرفتند، میزان کمک‌های مردمی به ستاد دیه در سه سال گذشته مبلغ 46 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: 790 نفر با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند، در حوزه اوراق و فنی و مهندسی ساخت و توسعه و بازسازی 36 هزار متر مربع تاسیسات ساختمانی انجام شده است.

انتهای پیام/712/ز

نظر شما