شناسهٔ خبر: 37747890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشته شدن ۲۸ شورشی سوری در درگیری‌های جنوب لیبی

زینب غلامی

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، ۲۸ شورشی سوری در درگیری‌های جنوب لیبی کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، ۲۸ شورشی سوری در درگیری‌های جنوب لیبی کشته شدند.

منابع می‌گویند ترکیه تروریست‌های سوری را برای جنگ در کنار نیروهای دولت توافق ملی لیبی به رهبری فائز السراج به لیبی فرستاده است. اخیرا دولت توافق ملی لیبی و ترکیه دو توافق‌نامه نظامی و امنیتی را امضا کردند که به موجب آن ترکیه تعدادی کارشناس نظامی به لیبی اعزام کرده است. مداخله ترکیه در لیبی موجب اعتراض برخی کشورهای از جمله مصر و یونان شده است. با مداخله ترکیه در لیبی و اعزام تعدادی کارشناس به این کشور برای حمایت از دولت توافق ملی بحران پیچیده‌تر شده است. 

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. درحال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

نیروهای خلیفه حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس برای "پاکسازی از تروریست‌ها" آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما