شناسهٔ خبر: 37747889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات: یک پروژه علمی بزرگ به یاد عزیزان «پرواز بی‌بازگشت» رقم می‌خورد

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود از انجام یک پروژه علمی بزرگ به یاد جانباختگان نخبه هواپیمای اوکراینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه با اشاره به دیدار خود با خانواده «محمد صالحه» از شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی به نمایندگی از دولت نوشت: «پدر و مادرش کوهی از استقامت بودند، مادرش می‌گفت: «داغ محمد برایم بسیار سنگین بود، اما خبر شهادت سردار، برایم جانکاه‌تر بود.
پدرش هم می‌گفت: «پسرم قبل از نخبه بودن، بااخلاق بود، به داد و مشکلات برادران و خانواده‌اش می‌رسید، همه دوستش داشتند، مسئولین هم باید به داد مردم برسند، تا کسی جرات نگاه چپ کردن به کشور ما را نداشته باشد».
با نظر مساعد رئیس جمهور، امروز عصر با وزیر علوم و روسای دانشگاه شریف، تهران و امیرکبیر جلسه‌ مهمی داریم، تا با یاری همه‌ نخبگان این دانشگاه‌ها و به یاد و نام همه‌ عزیزان «پرواز بی‌بازگشت» یک کار بزرگ را در مسیر پیشرفت علمی ایران آغاز کنیم. بسم‌الله الرحمن الرحیم.»

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

نظر شما