شناسهٔ خبر: 37747812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

غیبت عجیب و سئوال برانگیز ظریف در جلسه امروز روحانی/واعظی روی صندلی ظریف چه می کند؟/تصویر

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی خرداد: پیش از ظهر امروز اول بهمن ماه سال 1398 رئیس جمهوری در محل کاخ ریاست جمهوری پذیرای وزیر امورخارجه ونزوئلا بود و با این مقام خارجی دیدار و گفت و گو داشت، دیداری ساده و متعارف که البته یک حاشیه عجیب هم در کنار آن وجود داشت.

به گزارش خرداد، نکته عجیب و جالب این دیدار عدم حضور ظریف در دیدار وزیر امورخارجه ونزوئلا با رئیس جمهوری است. چرا که بر اساس عرف دیپلماتیک به هنگامی که یک مقام خارجی برای دیدار و رایزنی با مقامات عالی کشور مقصد حضور می یابد، در عرف دیپلماتیک مقام همسطح او به عنوان میزبان اصلی در دیدارهای اینچنینی حضور دارد.

حال آنکه در این دیدار وفق تصاویری که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری انعکاس داده، ظریف در این ملاقات دیپلماتیک حضور نداشته و در صندلی که معمولا جایگاه ویز امورخارجه در این دیدارهاست، محمود واعظی رئیس دفتر روحانی بر صندلی تکیه زده است، مردی که از همان آغازین روزهای ریاست جمهوری روحانی علاقه فراوانی به حضور در منصب وزارت امورخارجه را هم داشت.



حال باید دید علت این غیبت نامتعارف چیست؟ آیا ظریف برای رایزنی و دیدار با یوسف بن علوی وزیر امورخارجه عمان که به تهران سفر کرده، به جلسه نیامده و آن را ترک کرده یا اتفاق مهم دیگری باعث این غیبت سئوال برانگیز شده است.

البته بازهم هیچ نکته ای نمی تواند توجیه پذیر این غیبت باشد، چرا که ظریف می توانست با هماهنگی در هر دوی جلسات حضور داشته باشد و البته پس از غیبت و استعفای چندی پیش ظریف اینگونه اتفاقات بر دامنه نگرانی ها در این زمینه می افزاید.

نظر شما