شناسهٔ خبر: 37747753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

میزان تشعشعات رادیویی در اصفهان کمتر از حد استاندارد است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به میزان تشعشعات پرتوهای رادیویی در شهر اصفهان گفت: طبق اندازه گیری های انجام شده توسط اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی در این استان، میزان تشعشعات کمتر از حد استاندارد ملی ایران گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفر مطلب زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با ذکر این مطلب افزود:بر اساس اندازه گیری های دقیق اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی در بیش از 10 نقطه در شهر اصفهان، میزان تشعشعات کمتر از حد استاندارد ملی ایران (پرتوهای غیر یونساز حد پرتوگیری با کد 8567) گزارش شده است.

مطلب زاده گفت: نهادهای بی طرفی مانند دانشگاه ها و مرکزهای پژوهشی برای از بین بردن نگرانی مردم باید تحقیق کنند و اطلاعات صحیح به دست آمده را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

بر اساس این گزارش، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عضو کمیته حفاظت در برابر اشعه به شمار می روند که رگولاتوری وظیفه اندازه‌گیری میزان تشعشع پرتوهای رادیویی را به عهده دارد و نتایج را برای سازمان انرژی اتمی ارسال می‌کند تا با استانداردهای ملی پرتوگیری تطبیق داده شود.

نظر شما