شناسهٔ خبر: 37745956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاری دانشگاه شریف و همراه اول

ارائه محصول برگزیده در حوزه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل

«پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» دانشگاه صنعتی شریف با همکاری همراه اول محصول برگزیده سال ۹۸ حوزه زیرساخت‌های شبکه‌های موبایل شناخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ دانشگاه صنعتی شریف با همکاری همراه اول موفق شد در هفتمین همایش ملی ارزش آفرینی کسب و کار‌های تعاملی و پلتفرم ها، جایزه ملی (فاب) را بدلیل ارائه محصول «پلتفرم ابری دسترسی چندگانه» از آن خود کند.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان تنها پژوهشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه علوم و فناوری اطلاعات، همه ساله در قالب «همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات»، دستاورد‌های برتر در حوزه کاربست فناوری اطلاعات در کشور را معرفی می‌کند که از چهار دوره اخیر، علاوه بر معرفی دستاورد‌های برتر، جایزه‌ای از سوی این وزارت با عنوان «جایزه فناوری اطلاعات برتر» (فاب) در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
در هفتمین همایش نیز جایزه (فاب) با اهداف «معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار، تشویق به توسعه محصولات فناورانه، کمک به تولید و صادارات محصولات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه» به برگزیدگان اعطا شد.
در همین راستا، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری معاونت فنی و توسعه شبکه همراه اول اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم E ۲ E شبکه ۵ G مبتنی بر رایانش ابری کرده است. پلتفرم پیاده سازی شده، شامل کلیه بخش‌های شبکه از لایه دسترسی، انتقال، IPBB و Core جهت تست عوامل (المان) و کارکرد‌های اجزای نسل آینده شبکه موبایل است که در آن از تکنیک‌های مجازی سازی و شبکه‌های نرم افزار محور (SDN/NFV) استفاده شده است. این پلتفرم همچنین دارای قابلیت‌های بهره مندی از فناوری‌های به روز نظیر برش بندی (slicing)، MEC، Multi Connectivity، SD-WAN و Cloud-RAN نیز است.
پلتفرم ابری دسترسی چندگانه که در قالب مرحله اول و دوم پیاده سازی بستر ۵ G طراحی و پیاده سازی شده در هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات برتر از بین دویست محصول فناور در حوزه رایانش ابری و IT و در حضور شرکت‌های مطرح و معتبر این حوزه به عنوان محصول برگزیده سال ۹۸ انتخاب شد.

مسابقات بسکتبال سه نفره شریف به ثبت جهانی فیبا می‌رسد
دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال ۳ نفره دانشگاه صنعتی شریف یادواره عزیزان سفر کرده در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین با شرکت ۲۴ تیم از سراسر کشور به کار خود پایان داد.
دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره دانشگاه صنعتی شریف یادواره عزیزان سفر کرده در سانحه هواپیمای اوکراین با شرکت ۲۴ تیم از سراسر کشور روز جمعه ۲۷ دی در سالن قهرمانی برگزار شد.
براساس این گزارش، مسابقات بسکتبال سه نفره شریف به ثبت جهانی فیبا می‌رسد که سهم عمده‌ای در بهبود رتبه فدراسیون بسکتبال ۳ نفره ایران دارد. در پایان این دوره تیم مکران کرج اول، تیم مگا دریزل دوم و تیم دانشگاه صنعتی شریف در جایگاه سوم ایستاد. تیم دانشگاه شریف در این دوره متشکل از آقایان محمدعلی اختردانش، مجتبی شاهرخی، مهدی صحیح النسب و مصطفی رحمانی بود.
تیم بسکتبال ۳ نفره دانشگاه شریف در آستانه عزیمت به مسابقات بسکتبال ۳ نفره دانشجویان کشور قرار دارد.
گفتنی است، این مسابقات هر ماه یک بار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و مورد استقبال جامعه بسکتبال ایران قرار گرفته است.

نظر شما