شناسهٔ خبر: 37745748 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از تغییر نگاه مردم غرب به کشورمان؛

وقتی غربی‌ها هم شیفته «عزت» ایران می‌شوند

حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد، تصویری از قدرت و اقتدار ایران در ذهن مردم غرب ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ سرویس مجله_ ساناز باقری راد: شاید کم‌تر از یک ماه است که از روابط دیپلماتیک گرفته تا حتی نگاه‌های مردم عادی جهان نسبت به ایران تغییر کرده است. درست از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی و همان زمانی که مردم ایران در گوشه و کنار کشور فریاد خون خواهی از شهادت سردار دل‌ها را سر دادند.

کم کم داغ شهید سلیمانی جهانی شد و انگار دنیای غرب نیز از این اتفاق آتش گرفت. مردم دیگر ملیت‌ها، از اروپا گرفته تا خاور دور و نزدیک و حتی آمریکا نیز تا چندین روز به خیابان‌ها آمدند و در حمایت از ایران شعار دادند.

اما نقطه عطف تغییر زاویه دید مردم دنیای غرب به ایران، همزمان با کور کردن چشم پایگاه عین الاسد توسط سپاه پاسداران رقم خورد.

از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ کشوری جرأت حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را نداشته و شلیک موشک‌های ایران به مواضع این کشور، معادلات جهانی را به هم ریخت.

پس از حمله موشکی ایران به مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق، فریادهای #انتقام سخت ایران از آمریکا که تقریباً جهانی شده بود، به حقیقت پیوست و جهان را در شک فرو برد. حمله ایران نشان داد که هدف ایران برای خارج کردن آمریکا از خاورمیانه تنها در حد گزینه‌های خاک خورده و روی میز آمریکا نیست و حقیقی است.

شکسته شدن تصویر قدرت پوشالی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن هم پس از ۷۵ سال، تصویر ذهنی مردم غرب را متحول کرد به طوری که حتی مردم کشورهای اروپایی نیز قدرت وشجاعت ایران در حمله به نظامیان آمریکایی را تحسین کردند.

واکنش‌های اخیر کاربران فضای مجازی و شهروندان اروپایی نسبت به قدرت نظامی ایران گواه این موضوع است. در همین زمینه «فرنگ نوشت» اذعان داشته طی روزهای اخیر بسیاری از ایرانیان مقیم دیگر کشورهای جهان، با انتشار مطالبی، واکنش‌های مردم غرب به اقدام ایران را بازتاب دادند.

نظر شما