شناسهٔ خبر: 37745650 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشایی ۶۰۰ کیلومتر از مسیر راه‌های روستای شهرستان مهاباد

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی حوزه شهرستان مهاباد در چند روز اخیر بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

رسولپور معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: بارش برف در چند روز اخیر که موجب بسته شدن راه‌های روستایی شده بود، با تلاش گروه‌های راهداری ۶۰۰ کیلومتر از  مسیرهای روستایی بازگشایی شد.

او با بیان اینکه تاکنون چندین بار این مسیر در طول یک هفته اخیر بازگشایی شده ، افزود: پس از بارش برف مجدد نیرو‌های راهداری راه دسترسی به تمام روستا‌های این شهرستان را برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده‌اند.

رسولپور اضافه کرد: پس از بازگشایی ۲۳۶ کیلومتر از راه‌های اصلی، برف‌روبی راه‌های فرعی و روستایی این شهرستان آغاز شد که هم اکنون با زنجیر چرخ امکان عبور و مرور و تردد خودرو‌ها امکان پذیر است.

او تصریح کرد: روستا‌هایی که پس از بارش برف مجددا مسیر آن‌ها بسته شده تلاش برای بازگشایی آن‌ها ادامه دارد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۵ تن شن و نمک پاشی به وسیله ماشین‌های برف روب صورت گرفته است.

او ادامه داد: همچنین در طول این هفته بیش از ۵۰ دستگاه خودروی گرفتار سبک و سنگین در گردنه جواله رشان، گردنه زمزیران، و مسیر‌های منتهی به مهاباد _ میاندوآب، مهاباد_ بوکان، با کمک نیرو‌های راهداری رهاسازی شدند.

رسولپور از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ و سامانه گویای ۱۴۱ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام / س خ 

نظر شما