شناسهٔ خبر: 37745522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا:

ارزش ریالی پرونده های کشف شده مفاسد اقتصادی ۶۸۰ درصد افزایش داشته است

سردار مقیمی از افزایش ۶۸۰ درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده اخلالگران اقتصادی نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان ، سردار «محمدرضا مقیمی» امروز سه شنبه یکم بهمن در اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: شکوفایی جامعه مستلزم امنیت اقتصادی است. تصمیمات سیاسی، قاچاق کالا و عوامل خارجی در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند.

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه یکی از الزامات رونق تولید و رشد اقتصادی در کشور ایجاد امنیت اقتصادی است، تصریح کرد: هدف ما در جرایم اقتصادی کشف نیست بلکه پیش بینی و پیشگیری است.

 

وی افزود: ما لازم است که بدانیم چه دستگاه هایی باید امنیت اقتصادی را در کشور ایجاد کنند. آنچه که ما امروز بیشتر به آن نیاز داریم، همین مسئله است. نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری طی سال های اخیر در همین راستا بوده است؛ بنابراین شرایط رشد اقتصادی کشور برای ما در حوزه اقتصادی بسیار اهمیت دارد. مقام معظم رهبری در جای دیگر فرمودند از مبادی ورودی رسمی هم قاچاق وارد کشور می شود، چرا ناجا به آنجاها نمی رود؟ همچنین رییس محترم جمهور هم دستور رسیدگی در این زمینه را صادر کردند که در نهایت منجر به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی شد. این پلیس یک پلیس تخصصی توانمند است و با توجه به شرایط روز جامعه و فرمان فرمانده کل قوا و هم افزایی همه دستگاه های موجود تلاش خود را در این برنامه ها و اقدامات خود را در این حوزه آغاز کردیم.

 

وی ادامه داد: با بهره گیری از نیروهایی که در ناجا وجود دارد و به یاری مسئولان توانستیم فعالیت های خود را در حوزه اقتصادی با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی آغاز کنیم و ما با توجه به قوانین بالادستی، ویژگی ها و توانمندی هایی که در ناجا وجود دارد به مسئله امنیت اقتصادی وارد شدیم و می توانیم قاطعانه در این حوزه برخورد و عمل کنیم.

 

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی این است که مسئله امنیت اقتصادی برای ما بسیار حایز اهمیت است، به همین دلیل اولویت ما در اجرای این پلیس موضوع پیشگیری است. ما قبل از پیشگیری نباید کاری انجام دهیم بلکه باید قبل از پیش بینی و پیشگیری کنترل های لازم صورت گرفته شود.

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار کرد: ما پرونده های بسیار زیادی داریم که هیچ کدام گفته نشده و در بسیاری از مواقع با پیش بینی و پیشگیری مشکلات آن برطرف شده است؛ بنابراین سعی ما سالم سازی فعالیت های اقتصادی است.

 

سردار مقیمی با اشاره به وظایف پلیس امنیت اقتصادی بیان کرد: هدف ما ارتقای توانمندی های دانش اقتصاد برای ورود در حوزه امنیت اقتصادی است. هدف ما کشف نیست بلکه پیش بینی و پیشگیری است. ما قبل از کشف چندین بار به نتیجه رسیدیم و خوشحال نیستیم از اینکه بخواهیم افزایش اعداد و ارقام را در این حوزه اعلام کنیم. 

 

وی افزود: در مجموع در زمینه اخلال اقتصادی نزدیک به 860 درصد ارزش ریالی پرونده های کشف شده نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. همچنین در پرونده های پولشویی هم 50 درصد افزایش کشف وجود داشت.

 

سردار مقیمی با اشاره به پرونده های احتکار اظهار کرد: در بحث احتکار تمام تلاش ما این است که احتکاری صورت نگیرد و بسیاری از پرونده های این حوزه را سعی کردیم قبل از ارجاع به دستگاه قضایی حل و فصل کنیم و در پرونده های بالای 50 میلیون تومان 44 درصد افزایش داشتیم که اصلا جای خوشحالی وجود ندارد.

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه کشف پرونده های قاچاق کالا نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: باید در این زمینه تذکرهای لازم از سوی دستگاه های مربوطه داده شود. همچنین پرونده های بالای 100 میلیون تومان نیز 55 درصد رشد داشته است که به هیچ عنوان قابل تقدیر نیست.

 

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کاهش تورم و ایجاد اشتغال حوزه اقتصادی کشور را به نحو احسن اداره کنیم. همه دشمنان جمع شدند که ما را به زمین بزنند اما خوشبختانه ما مقابله می کنیم.

پایان پیام/ 35

نظر شما