شناسهٔ خبر: 37743507 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هیچ شیر آلوده‌ای در کشور وجود ندارد/ شایعه بی‌اساس شیرهای آلوده در تلویزیون باعث تشویش اذهان عمومی شد/ از نظر میزان تولید و کیفیت بالای شیر جزو کشورهای دارای جایگاه بالا در دنیا هستیم/ ذرت آلوده اولین آسیب را به دام می‌زند، هیچ دامداری حاضر نیست به سرمایه خود آسیب بزند

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با تکذیب شایعه مطرح‌شده درباره آلودگی شیر تولیدی کشور گفت: شایعه توزیع شیرهای آلوده نتیجه نظر غیرکارشناسی و غیرقابل استناد یک شرکت‌کننده برنامه تلویزیونی و عملکرد غلط مجری آن برنامه است. در جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی با توضیحات و مستندات مسئولان مربوطه مشخص شد این موضوع فقط یک شایعه بی‌اساس است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روز یکشنبه هفته جاری حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، نسبت به شایعه آلودگی شیرها به سم آفلاتوکسین در صحن علنی تذکر داد و علی لاریجانی، رئیس مجلس کمیسیون کشاورزی را مامور بررسی به این موضوع کرد. شایعه‌ای که به سرعت از سوی سازمان ملی استاندارد ایران طی بیانیه‌ای تکذیب شد. سید احمد مقدسی، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران، نیز با اعلام اینکه موضوع آلودگی شیر در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و رد شده است گفت ما به حدود 28 کشور دنیا لبنیات صادر می‌کنیم

 

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره انتشار خبر آلوده بودن شیرهای تولید کشور به سم آفلاتوکسین که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مطرح شد، گفت: نه ذرت آلوده‌ای در کشور توزیع شده که خوراک دام شود و نه شیر آلوده‌ای کشف شده است. این شایعات صرفاً برای حاشیه‌سازی به وجود می‌آید.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: شایعه شیرهای آلوده به هیچ وجه صحت ندارد. اتفاقاً ما هم از نظر تولید شیر، هم کیفیت شیر در دنیا جزو کشورهای امن و دارای جایگاه بالا هستیم.

 

نماینده مردم شازند در مجلس توضیح داد: در کشور شیر دام را به شیر خشک تبدیل می‌کنیم که غذای نوزاد است و حتی شیر مایع برای مصرف نوزاد هم تولید می‌کنیم، بنابراین شایعه آلوده بودن شیر تولیدی کذب است. کیفیت شیر تولید شده در کشور نزدیک به استانداردهای اروپاست. استانداردهای ما از استانداردهای آمریکا هم بسیار بالاتر و سخت‌‌گیرانه‌تر است.

 

از نظر سلامت تولید محصولات پروتئینی جایگاه خوبی در دنیا داریم

 

ابراهیمی ادامه داد: بنابراین به نظرم در زمینه تولید مواد پرتئینی از کشورهایی هستیم که از لحاظ سلامت مواد پروتئینی در جایگاه و شرایط مطلوبی هستیم.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: شایعه شیرهای آلوده ناشی از اظهارنظر غیرکارشناسانه و غیرقابل استناد یک شرکت‌کننده در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه و رفتار غیرحرفه‌ای مجری این برنامه بوده است که باعث تشویش اذهان عمومی شد.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: با اطمینان می‌گویم شیر آلوده‌ای در کشور وجود ندارد و شیرهای تولیدی در کشور ما از شرایط خوب و مطلوبی برخوردارند.

 

هیچ ذرت آلوده‌ای وارد چرخه توزیع نشده و به هیچ دامی داده نشده است

 

او اضافه کرد: به طور یقین ذرت‌های آلوده هم به هیچ دامی داده نشده است و در انبارهای بندر امام هستند. گزارش‌های کاملی در این باره به ما رسیده است که این ذرت‌ها وارد چرخه توزیع نشده‌اند.

 

ابراهیمی ادامه داد: میزان آفلاتوکسین موجود در ذرت در جاهای مختلف برای دام تا 20 درصد مجاز است، اما در کشور ما مبنا پنج درصد است. بنابراین به جد این شایعات را تکذیب می‌کنم؛ به هیچ وجه ذرت آلوده در اختیار دام‌ها قرار نگرفته است و موضوع شیرهای آلوده هم به هیچ وجه صحت ندارد.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: از آنجا که ذرت آلوده اولین آسیب را به دام می‌زند، هیچ دامداری حاضر نیست ذرت آلوده را به دام خود بدهد، چون سرمایه دامدارآسیب می‌بیند.

 

نظر شما