شناسهٔ خبر: 37742481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتابخانه مرکزی یزد 17 اسفند افتتاح می شود

کتابخانه مرکزی یزد ۱۷ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با حضور استاندار و اعضای این انجمن در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: موضوع اصلی نشست، پیگیری ویژه بحث کتابخانه مرکزی یزد بود که با حمایت ویژه دبیرکل نهادکتابخانه‌های کشور این پروژه در دست اقدام است و امیدواریم کتابخانه روز ۱۷ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شود.
دوست فاطمی‌ها افزود: سالن چندمنظوره نگین در گذرفرهنگ و هنر و مینی بوس سیار بهاباد از دیگر پروژه‌های شاخص پایتخت کتاب در یزد است که در ۱۷ اسفند به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر طرح‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم که مهمترین این موارد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی و مناسب سازی کتابخانه به فضای سبز است که در این جلسه تصویب شد.
دوست فاطمی ها تأکید کرد: در کتابخانه مرکزی یزد خدمات مبتنی بر وب نیز تدارک دیده شده که می‌تواند بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد.
استاندار یزد نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات خوب اجلاس کتاب به میزبانی یزد گفت: یکی از برنامه‌های خوب کتاب در یزد اجلاسی بود که با حضور کتابداران سراسر کشور برگزار شد و توانست مورد موافقت و تایید مسئولین کشوری نیز باشد.
طالبی ادامه داد: در آخرین ماه‌های سالی که یزد پایتخت کتاب است باید بیشتر تلاش کرد و در این حوزه با جدیت بیشتر برنامه‌های حوزه کتاب را برگزار کرد و با پایان سال کار ما در حوزه کتاب تمام نمی‌شود و به تجربه افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: یزد همیشه پایتخت کتاب است و افتتاح کتابخانه مرکزی یکی از پروژه‌هایی است که سال‌های قبل باید اتفاق می‌افتاد و مشکلات و مسائلی مقابل این موضوع بود و امروز خوشحالیم که این مجموعه در حال تکمیل است و فقط نباید بحث افتتاح کتابخانه باشد بلکه باید یک رویداد فرهنگی بزرگ در ۱۷ اسفندماه در یزد رخ دهد.
استاندار یزد گفت: باید همه‌ استان متوجه یک رویداد بزرگ فرهنگی شود و ادارات و دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه دخیل باشند تا ظرفیت فرهنگی خوب استان یزد نمایش داده شود.
طالبی افزود: عید نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا با حضور گردشگران داخلی ماحصل پایتخت ایران را به نمایش بگذاریم و بافت تاریخی نیز باید رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی بگیرد و با این فضا مانوس شود.
وی خاطرنشان ساخت: هر آنچه می خواهیم در یزد افتتاح کنیم باید یک ویژگی خاصی داشته باشد تا در سطح کشور زبانزد شود به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری که یزد سرآمد است.
در پایان نیز از اعضای فعال انجمن کتابخانه‌های استان یزد تجلیل شد.

نظر شما