شناسهٔ خبر: 37742223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش سایت جهانی وزنه برداری از اقدام یک ایرانی برای گسترش وزنه‌برداری

مهرداد میرزایی

سایت جهانی وزنه‌برداری در گزارشی به اقدام یک ایرانی در گسترش این رشته ورزشی بین اقشار خاص مردم اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری، وقتی کوروش ولیسه ۱۶ ساله بود، به همراه خانواده خود از ایران که درگیر جنگ بود خارج شد و خانه ای در غرب لندن پیدا کرد. اما کوروش عشق قدیمی خود را به وزنه برداری و کشتی - ورزش ملی ایران - با خود برد. او در لادبروک گروو زندگی کرد. وی با کمک یک مرکز خیریه ۹۰ پوند برای کمک به توسعه مهارتی که زندگی را در انگلیس برای او تسهیل می کند، دریافت کرد. 

با مبلغ اندک، کوروش به عنوان مربی بدنسازی تمرینات را شروع کرد و ورزش به بخش عظیمی از زندگی وی تبدیل شد. طی ۲۵ سال بعد، کوروش که اکنون ۴۱ سال دارد، روی به ورزش حرفه ای آورد و در مسابقات جهانی دانشگاهی ۲۰۰۳ در ایتالیا نماینده انگلیس شد. اما هفت سال پیش، او به هدف خود یعنی راه اندازی باشگاه Westway Barbell Club رسید که در آن به اقشار مختلف مردم آموزش وزنه برداری می‌دهد.

برخی از مراجعان وی شامل کسانی هستند که از درگیری در افغانستان گریخته اند که با کمک کوروش در المپیک به رقابت پرداختند. از زمان شروع فعالیت این باشگاه، صدها وزنه‌بردار به این باشگاه راه یافتند. Westway Barbell Club همچنین یک سالن بدنسازی مبتنی بر تناسب اندام (IFI) دارد، به این معنی که آنها برای حمایت از کاربران معلول جسمی مجهز شده اند.

کوروش درباره تصمیم های خود گفت: وقتی به لندن آمدیم خیلی سخت بود اما وارد دنیای ورزش و وزنه برداری شدم که خیلی چیزها به من داد. می دانستم که باید افرادی را پیدا کنم که دردی را که متحمل شده اند را تجربه کنند. من دانشجویانی را از افغانستان آموزش می دهم که همه چیز را از دست داده اند. وقتی درد آنها را می شنوید، متوجه می‌شوید که گذشته من نسبت به آنها قابل مقایسه نیست. این همان چیزی است که به من الهام می بخشد تا به هر روشی که بتوانم به زندگی آنها کمک کنم.

باشگاه Westway Barbell Club همچنین به عنوان یک سالن GP فعالیت می کند ، به این معنی که آنها به افرادی که نیاز به پشتیبانی تناسب اندام برای مشکلاتی مانند سکته مغزی و آرتروز نیاز دارند کمک می کنند. کوروش همچنین امیدوار است که جوانان در معرض خطر از جامعه کنزینگتون را دعوت کرده و آنها را برای حضور در این ورزش آماده کند.

 او در پایان گفت: ما افرادی چون مهاجران، بیماران با مشکلات خاص و افرادی که مشکلات مذهبی و فرهنگی خاص را تجربه کردند را دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما