شناسهٔ خبر: 37742212 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳ کتاب برای بچه‌ها منتشر شد

ندا ولی‌پور

کتاب‌های «خانه‌ها»، «خوابم یا بیدار؟» و «باز هم سوالی دارید؟» برای بچه‌ها منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  کتاب «خانه‌ها» با نویسندگی و تصویرگری طروات جلالی فراهانی از مجموعه «قصه‌های مرغک» در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ هزار تومان برای خردسالان (بالای ۴ سال)  در انتشارات کانون پرورش کری کودکان و نوجوانان راهی بازار شده است.

در شروع کتاب می‌خوانیم: با هم داستان بگوییم (کتاب‌های دسته‌جمعی)

 ما که ممکن است پدر، مادر، خواهر، برادر، مربی و... باشیم، می‌توانیم با کودکانمان داستان بگوییم. داستان گفتن، راه سخن گفتن و گفت‌وگو را باز می‌کند. گفت‌وگو به شنیدن، تمرکز، قضاوت و تفکر انتقادی، تفکر خلاق و... کمک می‌کند.

 کتاب «خانه‌ها» داستانی بدون متن است؛ اما در دل کتاب، در هر صفحه، خانه‌ای است که هر خانه داستانی دارد.

می‌توانیم کنار هم بنشینیم و با گربه قصه همراه شویم. خانه‌ به خانه برویم و داستان هر خانه را بگوییم، در هر خوانش نکته‌های تازه کشف کنیم و با تکیه بر آن داستان نو و تازه بگوییم.

همچنین «خوابم یا بیدار؟» با نویسندگی و تصویرگری سمانه صلواتی در ۳۲ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان برای خردسالان (بالای ۴ سال) در انتشارات یادشده عرضه شده است.

در شروع این قصه می‌خوانیم: «گیسو تنها بود. خواهر و برادری نداشت تا با آن‌ها بازی کند.

گیسو آب‌بازی را دوست داشت.

گربه‌ها را هم خیلی خیلی دوست داشت و دلش می‌خواست یک گربه داشته باشد. گیسو همه‌جا عکس گربه می‌کشید؛ روی کیک، روی همه روزنامه‌ها و مجله‌ها...» 

دیگر کتاب تازه منتشرشده در  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  کتاب «باز هم سوالی دارید؟» با نویسندگی و تصویرگری ماری لوئیز گی با ترجمه محبوبه نجف‌خانی است که در ۶۰ صفحه و با تیراژ ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان برای کودکان (بالای ۷ سال) منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ماری لوئیز گِی، نویسنده و تصویرگر کانادایی، در این کتاب با طراحی‌ها و نقاشی‌های مدادی و آبرنگ و کلاژ، داستانی در دل داستانی دیگر می‌آفریند که ممکن است پاسخ سوال‌های شما باشد؛ سوال‌هایی مانند: چه‌طوری وقتی که اصلا انتظارش را نداریم یک فکر عالی به ذهنمان می‌رسد؟ و یا، چه‌طوری بعضی وقت‌ها کلمه‌ها از جایی نامعلوم پیدایشان می‌شوند و از ما می‌خواهند که آن‌ها را بنویسیم؟

ماری لوئیز با خرس‌های قطبی گمشده، دایناسورهای پرنده، درختان سخنگو و حلزون‌های خال‌خالی و بعضی از شخصیت‌های مورد علاقه کتاب‌هایش، دنیایی خلق کرده است که در آن کودکان می‌توانند بخشی از قصه باشند و اجازه دهند تخیلشان  دیوانه‌وار به پرواز درآید!

انتهای پیام

نظر شما