شناسهٔ خبر: 37742185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو:

«رادیوتئاتر» می‌تواند جشنواره مستقل داشته باشد/ لزوم حمایت بیشتر

آروین موذن زاده

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو با اعلام خبر پخش آثار منتخب جشنواره تئاتر فجر در رادیو نمایش درباره ضرورت‌های حمایت از این گونه هنری سخن گفت.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط کیفی آثار رادیوتئاتر بیان کرد: رادیوتئاتر به عنوان گونه‌ای نوپا و البته قابل توجه نیاز به حمایت بیشتری دارد و من فکر می‌کنم نهادها و ارگان‌ها باید به میدان بیایند و برای رونق بخشی به این حوزه کمک کنند. بخشی از ماجرا به رادیو بازمی‌گردد که اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و همینطور شبکه رادیویی نمایش با همکاری دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر این بخش را در سال‌های اخیر احیا کرده‌اند. ما تلاش می‌کنیم زمینه رشد و توسعه حوزه رادیوتئاتر را در ایران فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این حوزه نیاز به حمایت‌های معنوی و مادی دارد تا شناخته شود و تجربیات نخست را موفقیت‌آمیز سپری کند. زمانی که حوزه رادیوتئاتر به بلوغ رسید می‌تواند جشنواره مستقلی برای خود داشته باشد.

افتخاری در پاسخ به اینکه اختصاص بخشی مستقل به رادیوتئاتر در جشنواره تئاتر فجر تا چه اندازه به رونق این حوزه کمک کرده است، توضیح داد: جشنواره تئاتر فجر، جشن سالانه تئاتر ایران است و همه اهالی تئاتر در این رویداد حضور دارند و بخش رادیوتئاتر هم باید از این فرصت و بستر فراهم شده استفاده کند تا بیشتر دیده شود. معتقدم اختصاص بخشی به این حوزه در جشنواره تئاتر فجر بسیار موثر خواهد بود و در صورت نتایج و بازخوردهای مثبتی که امسال دریافت کنیم زمینه توسعه بیشتر حوزه رادیوتئاتر را در رویدادهای هنری فراهم می‌کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش بیان کرد: همچنین باید شرایط حضور گونه رادیوتئاتر را در جشنواره‌های دیگر نیز فراهم کنیم، البته در حال حاضر در چند جشنواره بخشی اختصاصی برای رادیوتئاتر برپا شده است.

افتخاری درباره برنامه‌های حمایتی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو برای پیشرفت رادیوتئاتر گفت: ما به اندازه ظرفیت‌های خود از حوزه رادیوتئاتر حمایت می‌کنیم اما به طور کلی این حوزه بین رشته‌ای است و از آنچه ما به عنوان نمایش رادیویی می‌شناسیم، متفاوت است به همین دلیل ما عملا به این حوزه می‌پردازیم و حمایت‌های لازم را هم جهت پشتیبانی از گروه‌های فعال در حوزه رادیوتئاتر مدنظر داریم.

وی در پایان از پخش آثار منتخب جشنواره از رادیو نمایش خبر داد.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از دهم بهمن ماه در تهران آغاز می‌شود.

نظر شما