شناسهٔ خبر: 37741447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای تامین نظر شورای نگهبان:

نمایندگان طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف تملک بانک‌های تجاری را اصلاح کردند

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف تملک بانک‌های تجاری غیردولتی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

صاحب‌خبر -

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- سه شنبه-ایردات شورای نگهبان به طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف تملک بانک های تجاری غیر دولتی را اصلاح کردند، بنابر این اصلاحیه؛ تبصره ۵  به ماده واحده این طرح الحاق شد؛ حداکثر سقف سهام سازمان تأمین‌اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء(۲-۳) بند «الف» سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره(۱) این ماده در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد است. سازمان مزبور مکلف است  با رعایت شرایطی از جمله؛ ظرف سه‌سال از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره نسبت به تأمین شرایط پذیرش در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس و تعیین تکلیف دیون سازمان به بانک رفاه کارگران و واگذاری ۳۳ درصد سهام خود در آن بانک اقدام نماید، نسبت به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ ‌درصداقدام کند.

همچنین در صورتی که ۳۴ درصد باقیمانده سهام سازمان مذکور در بانک رفاه کارگران حداکثر تا پایان سال چهارم از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره واگذار شود؛ آخرین صورت‌های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی تا شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این تبصره و برای سالهای بعد تا پایان شهریور سال بعد انتشار عمومی یابد؛ سازمان تامین اجتماعی نسبت به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ ‌درصداقدام کند.

بنابر این اصلاحیه؛ در صورتی که سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تأمین‌اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره(۱) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ۱۰درصد علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین شود، سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف است نسبت به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ ‌درصداقدام کند.

نظر شما