شناسهٔ خبر: 37739967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

طالقانی در گفتگو با آنا:

سرمربیگری دایی را در تیم ملی تکذیب می‌کنم/ اعتبار لیگ قهرمانان به حضور تیم‌های ایرانی است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: علی دایی یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال است اما خبر انتخاب او به‌عنوان سرمربی را تکذیب می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به مراحل نهایی خود نزدیک شده است و به نظر می‌رسد ظرف روزهای آینده سکان‌دار هدایت تیم ملی معرفی شود. موضوع دیگری که این روزها فوتبال ایران را به خود مشغول کرده است، بحث سلب امتیاز میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست که تمامی چهار نماینده کشورمان اعلام کردند اگر حق میزبانی بازنگردد، از رقابت‌های آسیایی انصراف می‌دهند و قصد دارند به دادگاه بین‌المللی ورزش CAS شکایت کنند.

عبدالکاظم طالقانی درباره اینکه در بسیاری محافل خبری، علی دایی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال معرفی شده است، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: این موضوع فضاسازی رسانه‌ای است. من خبر سرمربیگری علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران را تکذیب می‌کنم اما این موضوع را تأیید می‌کنم که قرار است از میان امیر قلعه‌نویی، علی دایی و یک گزینه خارجی تا انتهای هفته جاری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شود.

وی در مورد محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: نمایندگان فوتبال ایران به لیگ قهرمانان آسیا اعتبار بخشیده‌اند و تصمیمی که برای سلب امتیاز میزبانی گرفته شده است، ظالمانه و به دور از قوانین بین‌المللی و منشور المپیک است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه انصراف تیم‌های فوتبال ایرانی ممکن است به لغو مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا منجر شود، بیان کرد: در این رابطه مسلماً باید بهترین تصمیم گرفته شود. نمی‌دانم مسابقات لغو می‌شود اما می‌دانم اطلاعیه‌ای که باشگاه‌های ایرانی مبنی بر انصراف از لیگ قهرمانان منتشر کرده‌اند و ارسال نامه مبنی بر کنار کشیدن از این رقابت‌ها کاملاً درست بوده است.

طالقانی تأکید کرد: 24 عضو در هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد که یکی از این اعضا، مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال است. 23 عضو دیگر در ایران سفیر، کنسول و رایزن فرهنگی دارند و می‌توانند به‌خوبی امنیت موجود در داخل کشورمان را رصد کنند. آن‌ها نباید رأیی بدهند که برخلاف واقعیت است. شکی وجود ندارد که ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است و در تمامی رشته‌های ورزشی، مسابقات بدون کوچک‌ترین مشکلی برگزار شده است.

انتهای پیام/4048/

نظر شما