شناسهٔ خبر: 37739757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد مسافران از مرز مهران عادی است

ایلام- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: هم اکنون تردد مسافران از طریق بین المللی مهران (سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) بدون مشکل و با سهولت در جریان است.

صاحب‌خبر -

نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین تردد مسافران از طریق مرز مهران را اتباع عراقی، افغانی و پاکستانی تشکیل می دهند، اظهار داشت: روزانه نزدیک به یک هزار نفر اتباع خارجی این کشورها به راحتی و با سهولت از مرز تردد می کنند.

وی آمد و شد از مرز بین المللی مهران (سردار شهید سلیمانی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بیش از ۶۰ درصد افزایش بیان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (ورود و خروج) از پایانه مرزی و بین المللی مهران( سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام یادآور شد: تمام شرایط تسهیل در جهت عبور و مرور زائران در این مرز فراهم است و نیروهای خدماتی تمام تلاش خود را در جهت فراهم کردن آسایش و راحتی زائران و مسافران انجام خواهند داد.

دلخواه با اشاره به میزان جابجایی مسافر در مدت یاد شده (ابتدای سال تاکنون) اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده اند که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۴۸۳ نفر مسافر درون استانی و مابقی مربوط به مسافران بیرون استانی بوده است.

به گفته وی این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۸۷ هزار سفر انجام شده است.

به پاس رشادت ها و مجاهدت های سردار رشید و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، پایانه مرزی مهران که گذرگاه خیل عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات است، به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.

این مرز در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی تردد های مرزی ایران و عراق به خصوص  مسیر آمد و شد مرزی زائران عتبات عالیات دو کشور شده است.

نظر شما