شناسهٔ خبر: 37739552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابلاغ آیین‌نامه نمایشگاه کتاب تا فردا

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه نمایشگاه کتاب تهران تا فردا، چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه، خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ 27 آذرماه سال جاری معاون فرهنگی وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی احکام مدیران سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران را ابلاغ کرد،‌ در این دوره نیز به سنت تمامی دوره‌های گذشته و با وجود انتقادات سال‌های اخیر نسبت به دیر آغاز کردن مقدمات اجرایی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ فرصت‌سوزی‌های بسیاری برای تعیین محل برگزاری نمایشگاه‌، تغییرات آیین‌نامه‌ای و ... انجام شده است.

به گونه‌ای که از همان زمان ابلاغ احکام شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه  کمیته‌ای را مسئول تغییرات در آیین‌نامه نمایشگاه کتاب کرد،‌ آیین‌نامه‌ای که به گفته برخی مسئولان قرار بود 15 روزه انجام شود اما تاکنون به طول انجامیده است. از آنجاییکه تا آیین‌نامه نمایشگاه ابلاغ نشود‌، مدیران کمیته‌های ناشران داخلی و خلارجی نمی‌توانند اقدام به ثبت نام ناشران و آغاز فرآیند فعالیت خود کنند،‌ طبیعتاً ساز و کار نمایشگاه کتاب نیز با تاخیر مواجه شده است.

پیش از این عمرانلو مدیرکمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران به تسنیم گفته بود که طبق وعده داده شده قرار است،‌ آیین‌نامه تا نیمه دی ماه تایید شود و با توجه به اینکه زمان زیادی وجود ندارد و باید تکلیف ناشرانی که قصد حضور در نمایشگاه دارند، را زودتر مشخص کنیم تا بتوانند بارهای خود را به موقع ارسال کنند،‌ ما مصمم هستیم که هر چه سریعتر ثبت نام را آغاز کنیم. البته امسال نسبت به سال گذشته که بهمن ماه ثبت نام آغاز شد،‌ جلوتر هستیم،‌ ولی باید در نظر داشت که نمایشگاه نیز 10 روز زودتر از سال گذشته برگزار می‌شود. بنابراین ارتباط با ناشران خارجی را از طریق تلفن و ایمیل آغاز کرده‌ایم.

سید‌احمد رفیع جواهری مدیر کمیته ناشران داخلی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم از آمادگی این کمیته برای آغاز ثبت نام خبر داد و گفت: ما منتظر ابلاغ آیین‌نامه نمایشگاه هستیم.

اما محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار تسنیم از تأیید آیین‌نامه خبر داد و گفت:‌ اینکه مدتی طول کشید تا آیین‌نامه تأیید شود،‌ به این دلیل بود که باید بند بند آن را مطالعه می‌کردم،‌ آیین‌نامه تایید شده و فردا به مدیران کمیته‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما