شناسهٔ خبر: 37737411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

ارتقاء فضای کسب و کار پیش‌نیاز بهبود شاخص‌های اقتصادی در خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقاء فضای کسب و کار و بهبود شاخص‌های اقتصادی یکی از اهداف مهمی است که باید دنبال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم‌حسینی در چهارمین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت خراسان رضوی که در محل سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به رتبه پایین ایران در فضای کسب و کار در رده‌بندی جهانی این شاخص اظهار کرد: در شاخص‌هایی مانند فرهنگ کار، نوع قراردادها و اعطای مجوزها هر چقدر تسهیل ایجاد شود شاخص‌های موثر اقتصادی از جمله رتبه کسب و کار بهبود پیدا خواهد کرد.
 
وی با اشاره به تمرکز 28 درصدی اشتغال کشور در بخش دولتی تاکید کرد: با این رویه اشتغال را به سمت بخش‌های دولتی برده‌ایم این در حالی است که هر چه دولت چابک‌تر باشد کارایی اقتصادی آن بالاتر خواهد رفت.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصاد ملی، سه وزارتخانه صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نوعی ستون‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شوند؛ این سه وزارتخانه می‌توانند با تدارک برنامه‌های کارشناسی شده فضای کسب و کار کشور را بهبود ببخشند.
رزم‌حسینی با اشاره به دستگاه‌های برتر در حوزه ترویج فرهنگ نماز متذکر شد: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با ترویج فرهنگ مقدس نماز باعث گسترش معارف اسلامی شوند.
وی در انتهای سخنان خود با تاکید بر اینکه هدف مجموعه مدیریتی استان ارتقاء فضای کسب و کار است، تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی‌شدن پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، به سمت حذف برخی مجوزها برویم؛ تا خدمت‌رسانی به مردم تسهیل شود.
گفتنی است؛ در این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی از مدیران دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی استان تقدیر شد.
بر این اساس در بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، در بخش شرکت‌ها و بانک‌ها و بیمه‌ها، شرکت توزیع نیروی برق مشهد، در بخش زیربنایی و تولیدی، اداره کل استاندارد، در بخش حمایتی، سلامت و بهداشت، اداره کل دامپزشکی، در بخش علمی، فرهنگی آموزشی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در شاخص‌های عمومی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت توزیع بیمه غرب، در بخش شاخص‌های اختصاصی، دستگاه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، در بخش اقتصاد مقاومتی، بانک ملی، پارک علم و فناوری و اداره کل جهاد کشاورزی و در بخش ترویج فرهنگ نماز، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ادارات و دستگاه‌های برتر معرفی شدند.

نظر شما