شناسهٔ خبر: 37737315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

موقعیت پروازی جنگنده اف-۳۵ صهیونیست‌ها لو رفت

فارس : اشتباه خلبان جنگنده پنهان کار اف-۳۵ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی موجب لو رفتن مکان پرواز این هواپیمای پیشرفته شد.

صاحب‌خبر -

در حالی که چندی قبل مقامات ارشد رژیم صهیونیستی عملکرد اسکادران جنگنده‌های «اف-۳۵» خود را بهبود دادند،  منابع مطلع دوشنبه‌شب، خبر دادند، یک فروند جنگنده پنهانکار  اف-۳۵  نیروی هوایی این رژیم با اشتباه خلبان در رؤیت رادارهای غیرنظامی خودی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» یک فروند جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی اسرائیل حین پرواز بر فراز مرکز تحقیقات اتمی «شیمون پرز» در صحرای «نقب» در معرض دید رادارهای غیر نظامی قرار گرفت.

 به گفته این منبع مطلع، اشتباه خلبان در روشن کردن فرستنده رمزگذاری نشده در ارتفاع ۳۱ هزار پایی برفراز تاسیسات اتمی، موجب شد جدیدترین جنگنده اسرائیل در دید رادارهای غیرنظامی قرار گیرد.

هواپیماهای نظامی از کدهای «اسکواک» همراه به سه کد اصلی ۷۵۰۰ به مفهوم ربایش ، ۷۶۰۰ به مفهوم خطای انتقال و ۷۷۰۰ به مفهوم وضعیت اضطراری برای برقراری اطلاعات در هنگام انجام عملیات نظامی استفاده می‌کنند. در جریان این حادثه خلبان این جنگنده پیشرفته به اشتباه کد ۷۶۰۰ را فعال کرده بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تائید این حادثه گفت که طی یک پرواز تمرینی در منطقه آموزشی در جنوب، اشکالی در عملکرد فرستنده این جنگنده به وجود آمد. سخنگوی ارتش این رژیم با توجیه این حادثه، آن را موردی عادی خواند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی قبل در دیدار از اسکادارن جنگنده‌های اف‌-۳۵ ادعا کرده بود که این جنگنده‌ها به هر نقطه‌ای می‌توانند برسند.

به گفته منابع صهیونیست، حادثه مشابهی نیز در سال ۲۰۱۸ برای یکی دیگر از جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم حین پرواز به سمت سوریه پیش آمده بود.

نظر شما