شناسهٔ خبر: 37736484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تروریست‌های ادلب برای هشتمین روز متوالی مانع خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌ها شدند

تروریست‌ها راه‌های دسترسی غیرنظامیان به گذرگاه‌های انسانی در ادلب و جنوب حلب را برای هشتمین روز متوالی مسدود کردند. در همین حال ارتش سوریه ضمن گلوله‌باران مواضع تروریست‌ها آماده نبرد زمینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرمای هوا در استان ادلب در شمال غرب سوریه، آرامشی نسبی را طی ساعات گذشته بر محورهای داغ درگیری در این منطقه حاکم کرده است و به دلیل بارش یکسره باران و مه گرفتگی شدید در منطقه، گروه‌های تروریستی تقریبا حرکت بزرگی برای نقض آتش‌بس نشان ندادند.

یک منبع میدانی به روزنامه الوطن گفت: «یگان‌های ناظر در منطقه صبح دیروز تحرکات تروریست‌ها در محور ابوجریف و الغدقه در شرق استان ادلب را زیر نظر گرفتند و به دنبال آن جنگنده‌های سوری آنها را هدف گرفت که منجر به وارد آمدن تلفاتی بر آنها شد».

این منبع سوری گفت: «ارتش با توپخانه خود تحرکات گروه‌های تروریستی جبهه النصره را در معره النعمان، معمر شورین، تلمنس، الغدقه و معصران در جنوب و جنوب شرق استان ادلب در هم کوبید».

جنگنده‌های روسی هم مواضع گروه‌های تروریستی در محورهای تبوجریف، الغدقه، حنتوین و بینین در شرق استان ادلب را بمباران کرد که منجر به وارد آمدن تلفات سنگین به نیروها و تجهیزات آنها شد.

در همین حال تروریست‌های جبهه النصره برای هشتمین روز متوالی مانع خروج غیرنظامیان به مناطق امن از طریق گذرگاه‌های انسانی در «الهبیط»، و «ابوالضهور» در شرق و جنوب استان ادلب و گذرگاه «الحضار» در جنوب استان حلب می‌شوند تا از آنها به عنوان سپر انسانی در مناطق استقرار خود استفاده کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: «طرف‌های ذیربط دولت سوریه با همکاری یگان‌های ارتش سوریه همه امکانات را برای استقبال از غیرنظامیانی که تمایل به خروج از مناطق استقرار گروه‌های تروریستی دارند فراهم کرده است. اتوبوس‌ها در محل گذرگاه‌ها  مستقر هستند. خودروهای آمبولانس آماده انتقال بیماران است. مواد غذایی و دیگر مایحتاج فوری آنها هم تدارک دیده شده است؛ اما تروریست‌ها راه‌های منتهی به گذرگاه‌ها را مسدود کرده و جلوی خودروهایی که در حال انتقال خانواده‌هاست می‌گیرند و با تیراندازی آنها را به وحشت می‌اندازند».

جنگنده‌های سوری و روسی همچنین در محور غرب استان حلب مواضع تروریست‌ها در الشیخ علی، اطراف الجینه، عنجاره، شامیکو، عویجل و القاسمیه و ریف المهندسین، و همچنین البوابیه درجنوب استان حلب را بمباران کردند.

تروریست‌ها از غرب استان حلب به مناطق امن و مسکونی شهر حلب موشک و خمپاره پرتاب می‌کنند که اخیرا با کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی همراه بود.

روزنامه سوری الوطن همچنین نوشت : «اخبار رسیده حاکی است یگان‌های بزرگ‌تر از ارتش سوریه به منطقه رسیده است و و آمادگی‌ها برای آغاز نبرد زمینی و پاکسازی کامل منطقه از تروریست‌ها جریان دارد».

از سوی دیگر نیروهای ترکیه ده‌ها خانواده تروریست‌ها و مزدورانش را که تحت امر آنکارا هستند در خانه اهالی شهر راس العین اسکان دادند. جایی که صاحبان آن در نتیجه حملات گروه‌های تروریستی در شمال استان الحسکه آنجا را ترک کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: «ترکیه ۱۵۰۰ نفر از خانواده‌های مزدوران تروریست را در خانه‌های اهالی محله‌های الخرابات و الحوارنه در شهر رأس العین اسکان داد و این در حالی است که مردمی هم که هنوز در این شهر ساکن هستند از خشونت و تهدید تروریست‌ها و حامیانشان علیه غیرنظامیان شاکی هستند».

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما