شناسهٔ خبر: 37736286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها در کرمان

سامانه اطلاعات مکانی روستاها با هدف یکپارچه شدن ارائه خدمات به روستاها درکرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان صبح امروز در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها در کرمان اظهار داشت: 41 درصد جمعیت  پهناورترین استان کشور روستانشین هستند.

وی با بیان اینکه در روستاها 28 نهاد رسمی خدمات‌دهی می‌کنند، اظهار کرد: جلسه امروز مربوط به  استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی جی‌آی‌اس(gis)  است که این سامانه با این هدف راه‌اندازی شده که  بتواند کلیه خدمات‌دهی به روستاها در قالب یک سامانه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه اهداف این سامانه یکپارچه شدن خدماتی است که از طریق دستگاه‌های مختلف به روستاها ارائه می‌شود، افزود: هدف اصلی ما در این سامانه خدمات‌دهی ساده و سریع‌تر به مردم روستا است و همچنین در شرایط بحران می‌توان سریعا با اطلاعات این سامانه برای روستاها تصمیم‌گیری کرد.

موسوی با اشاره به اینکه با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی همه امکانات خدماتی روستاها برای ما در دسترس است، افزود: جی‌آی‌اس یک ابزار تحلیلی هم است با توجه به داده‌های متعددی که به آن داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه اعضای شورای اسلامی و وضعیت دهیاری‌ها هم آمده و مسیرهای انتقال خطوط آب، برق و گاز در آن دیده شده است، عنوان کرد: این تنها نمونه در کشور است که مخصوص روستاها به این شکل مدون ایجاد شده است.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما