شناسهٔ خبر: 37736217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

روند برنامه ریزی توسعه سواحل مکران صحیح و منطقی است

استاندار هرمزگان روند برنامه ریزی توسعه سواحل مکران را صحیح و منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر روند توسعه این سواحل باید تسریع شود.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

استاندار هرمزگان روند برنامه ریزی توسعه سواحل مکران را صحیح و منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر روند توسعه این سواحل باید تسریع شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست شورای راهبری توسعه سواحل مکران اظهار داشت: طرح توسعه سواحل مکران با استفاده از تجارب ارزنده ملی و بین المللی، مراحل مفهوم سازی، نظریه پردازی، مطالعه، تصویب و ابلاغ اسناد توسعه را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

استاندار هرمزگان افزود: این طرح اکنون نیازمند عملیات عمرانی گسترده و شکل گیری فعالیت های اقتصادی در منطقه مکران می باشد.

همتی با تاکید بر سرعت بخشی به روند این توسعه ، گفت: تحقق تسریع در توسعه سواحل مکران منوط و مشروط به تعیین ساز و کار دقیق و کاربردی تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ها و واگذاری اختیارهای لازم به دستگاه ها با محوریت استانداری های دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

استاندار هرمزگان تصریح  کرد: با اعطای اختیارات مناسب، همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی می توانند امکانات خود را در راستای اجرای طرح توسعه سواحل مکران فعال کنند و در کنار آن از حمایت‌های ملی نیز برخوردار خواهند بود.

سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است. 

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.

برچسب‌ها:

نظر شما