شناسهٔ خبر: 37735778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سرعت و قدرت عضلات با کاراته

تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

صاحب‌خبر -
بدن سازی انجام می‌دهم وبه دنبال این هستم که ورزش کاراته را ادامه بدهم. برای افزایش سلامت حین ورزش چه نکاتی باید مورد توجه باشد؟

هنگام انجام تمرینات بدن سازی برای ورزش کاراته، به این نکته مهم توجه داشته باشید که در عین حال که نباید دچار درد عضلانی شوید، باید به قدرت، سرعت و استقامت عضلانی دست یابید.
اگر حرکات را آهسته انجام دهید، به یک مبارز کند تبدیل خواهید شد.

درد باعث کاهش سرعت و در نتیجه کاهش قدرت تان خواهد شد. یک کاراته کار باید در تمرینات کاراته این درد را حس کند و نه در تمرینات بدن سازی اش.

۴ قانون مهم را به یاد داشته باشید

۱-هیچ گاه تکرار‌ها را تا حد ناتوانی انجام ندهید. این یکی از روش‌های متداول بدن سازی است که حرکت را تا جایی دنبال می‌کنند که دیگر قادر به حرکت دادن وزنه نباشند و تکرار را با کمک یار تمرینی انجام می‌دهند. این روش برای افزایش حجم عضلانی مناسب است و با آن چه یک مبارز کاراته کار می‌خواهد، تناقض دارد.

۲-به دنبال حرکت دادن همه بدنتان باشید. از حرکاتی استفاده کنید که تقریبا همه بدن را درگیر می‌کند. مانند اسکوات، دد لیفت، پرس سینه و دیگر حرکات چند مفصلی.

۳- از تکرار آهسته حرکات به طور جدی بپرهیزید. انجام آهسته حرکات قدرتی یکی دیگر از روش‌های بدن سازان است که در پی افزایش حجم عضلانی هستند، اما باعث کند شدن حرکات یک مبارز رزمی کار خواهد شد.

۴-تمرینات کوتاه مدت مناسب را دنبال کنید. چند تمرین محدود با تکرار‌های پایین و استراحت طولانی‌تر بین ست‌ها و
وزنه‌های سنگین، بهترین روش تمرینی برای شماست.
 
 
 
 
منبع:بهداشت نیوز

نظر شما