شناسهٔ خبر: 37735681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

۲۵ ساله‌های زنجان، کتابخوان‌ترین افراد هستند

فاطمه توفیقی

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ۶۰ درصد از افراد کتابخوان را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت کتابخانه‌ها، اظهار کرد: علاوه بر این‌که همه شهرستان‌های استان دارای کتابخانه هستند، در چند شهرستان مانند طارم، ابهر و قیدار نیز کتابخانه‌هایی در دست احداث داریم که بیشتر کتابخانه‌های استان از لحاظ فیزیکی و ساختاری بازسازی و زیباسازی شده‌ است.

این مسئول گفت: ۶۰ درصد از افراد کتابخوان استان را کودکان، نوجوانان و جوانان و ۴۰ درصد را نیز افراد بزرگسال تشکیل می‌دهند که از این آمار نیز بیشترین درصد به افراد زیر ۲۵ سال تعلق دارد.

وی در رابطه با تعداد کتاب‌های موجود نیز بیان کرد: در استان به ازای هر فرد ۴.۱ کتاب وجود دارد که این رقم در حال حاضر از نرم کشوری نیز بالاتر است.

نیک‌بخش تصریح کرد: سعی داریم که امسال ۱۲.۲ از همه درآمدها را به خرید کتاب اختصاص دهیم. علاوه بر این امیدواریم که در جشنواره اهدای کتاب، اهدای آگاهی کتاب‌های خوب و مفیدی از شهروندان دریافت کنیم.

وی افزود: امروز کتابخانه‌ها از مکانی محدود برای امانت کتاب و قرائت کتاب خارج شده و به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و در همین راستا در کتابخانه‌های استان نیز کلاس‌های آموزشی، مهارتی، فنی و حرفه‌ای و بخش‌هایی برای سرگرمی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: استان از لحاظ میزان مطالعه وضعیت خوب و امیدوارکننده‌ای دارد که امیدواریم این وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام

نظر شما