شناسهٔ خبر: 37735665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

هنر یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین روش انتقال مفهوم است 

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنر یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین روش انتقال مفهوم است و در مکتب ما هنر فاخر در خدمت بشر است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد علی انصاری شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان آثار هنری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) که در نگارستان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، افزود: هنر یکی از سریع‌ترین و تاثیرگذارترین روش انتقال مفهوم است. 

وی گفت: در مکتب اسلامی ما هنر فاخر در خدمت بشر مطرح است و باید گفت که فرهنگ و زیر مجموعه‌اش هنر به عنوان یک عنصر اثرگذار در جامعه هیچگاه کهنه نمی‌شود. 

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: تمام زندگانی امیرالمومنین امام علی(ع) از بدو تولدش که با معجزه‌ای بزرگ در خانه خدا  و تا شهادتش که در محراب خدا بود  هنرمندانه بوده است؛شخصیت او آنقدر عمیق و وسیع است که در هر زمان باید به اندازه فهم خود آن را بازخوانی کنیم که بتوانیم براساس نیاز روز خود از آن بهره‌مند شویم.

حسین رضازاده رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) نیز در این آیین گفت: به دلیل نقش و جایگاه پر اهمیت اهالی هنر در جامعه از ابتدا تصمیم برآن شد که مراسم جداگانه برای تجلیل از این عزیزان برگزار شود.

وی افزود: کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) با توجه مقامات و مسوولان عالی رتبه کشور و اصفهان برگزار شد و در کنگره ۳۲۰ میهمان خارج از استان حضور داشتند و  جلسه اختتامیه این کنگره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان عالی رتبه و قرائت پیام رییس جمهوری، آیات عظام مظاهری و جوادی آملی برگزار شد. 

وی خاطر نشان کرد که در این کنگره از ادیان دیگر چون ارامنه و کلیمی ها نیز حضور داشتند و با حضور خود در مراسم استقبال کردند که نشان می دهد امام علی(ع) متعلق به هم انسان‌هاست.

در پایان  محمدرسول حسن یار(نگارگری) ؛ رضا بدرالسماء( نگارگری) ؛  میرسید علی ظهیرالاسلام (خوشنویسی) ؛ محمد موحدیان عطار (گرافیک) ؛سعید طباطباییان (خوشنویسی) ؛مجید ملک زاده (معرق و مشبک فلز) ؛ محمدتقی حدت  (نقاشی) ؛رجبعلی راعی(قلمزنی نقش برجسته) ؛دکتر علی فرزانه (خوشنویسی نستعلیق) ؛مهدی عطریان (خوشنویسی) ؛ خانم الهه مهدیان (رشته قلم زنی) ؛مهدی فروزنده ؛خوشنویسی) ؛ خانم فیض الهی(مینیاتور مینیاتور) ؛  استاد مهدی(خوشنویسی) ؛  استاد مصطفی شعرباف (نقاشی) ؛ استاد علی مقارن عسکری(خوشنویسی) ؛ استاد مرضیه صدیقی (خوشنویسی)  تجلیل شدند.

کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) به مدت ۲ روز از ۲۵ دی در مرکز همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.
این رویداد فرهنگی به منظور پاسداشت چهاردهمین قرن شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و با هدف  اهتمام به حفظ اصول و ارزش های اسلامی به ویژه پاسداری از حریم ولایت، اهتمام به افزایش معرفت و آگاهی از وجوه متعدد مکارم و فضایل امام المتقین علی بن ابیطالب(ع) ، مطالعه و پژوهش در مبانی سیره و سلوک حکومت داری امام علی(ع) ، ضرورت شناخت دقیق تر از حجةالله فی الارضین امام الانس و الجن برای تبیین حق و باطل و تبیین راهگشای صبر امام علی(ع) در حوادث دوران ، شناسایی و معرفی و ارج نهادن اندیشمندان و پژوهشگران در عرصه تحقیقات پیرامون زندگانی امام الاولین ،  فراهم آوردن زمینه‌های مناسب و کارآمد برای بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های ژرف جامعه فرهنگی و هنری کشور با محوریت مصداق قرآنی "کونوا مع الصادقین" و  نیز  تداوم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه سار تفکر مرام و منش مولای متقیان (ع) برگزار شد.

 آیین اختتامیه نمایشگاه آثار هنرمندان کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) و تجلیل از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه، دوشنبه‌شب به میزبانی نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد.

نظر شما