شناسهٔ خبر: 37735064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

استقبال پمپئو و نتانیاهو از اقدام برخی کشورها علیه حزب‌الله

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کلمبیا، گواتمالا و هندوراس برای شناسایی حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی تقدیر کردند.

صاحب‌خبر -

پمپئو و نتانیاهو از اقدام کلمبیا، گواتمالا و هندوراس در شناسایی حزب‌الله لبنان به عنوان سازمان تروریستی استقبال کردند.

پمپئو که برای شرکت در کنفرانس موسوم به مبارزه با تروریسم در نیمکره غربی به بوگوتا پایتخت کلمبیا رفته، تلاش کرد تا حمایت کشورهای آمریکای لاتین را برای پیروی از سیاست‌های واشنگتن علیه حزب الله لبنان جلب کند.

وی دوشنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: از اعلام کلمبیا، هندوراس و گواتمالا مبنی بر شناسایی حزب‌الله تحت حمایت ایران به عنوان سازمان تروریستی تقدیر می‌کنیم. ایالات متحده به جلب حمایت بین‌المللی برای مقابله با این تهدیدها ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، نتانیاهو که از حمایت‌های بی‌سابقه واشنگتن از رژیم صهیونیستی خرسند است، از هندوراس و کلمبیا به خاطر اقدام علیه حزب‌الله تشکر کرد.

پیشتر آرژانتین به عنوان اولین کشور آمریکای لاتین حزب‌الله لبنان را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرده بود و به دنبال آن، پاراگوئه و کلمبیا نیز دست به اقدام مشابه زدند.

هندوراس نیز روز دوشنبه حزب الله لبنان را تروریستی اعلام کرده و گفت که این حزب را در فهرست افراد و نهادهای مرتبط با تروریسم و تامین مالی تروریسم دسته‌بندی می‌کند.

هفته گذشته نیز «آلخاندرو گیاماتئی» رییس جمهوری جدید گواتمالا از احتمال شناسایی حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی گفته و اعلام کرد که سفارت کشورش در فلسطین اشغالی را همچنان در قدس نگاه خواهد داشت.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که برزیل نیز درحال بررسی اقدام مشابهی علیه حزب‌الله است. شبکه آمریکایی بلومبرگ به نقل از «سه مقام آگاه» گزارش داد که بحث در این باره در بالاترین سطوح دولت برزیل جریان دارد اما از حمایت فراگیر برخوردار نیست.

نظر شما