شناسهٔ خبر: 37734949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آزادیخواه در گفتگو با آنا:

بخش زیادی از رد صلاحیت‌ها مربوط به مسائل اقتصادی است/ بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس تأیید شدند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بگوییم تمام رد صلاحیت‌ها متأثر از فساد بوده، تهمت است، اما باید بدانیم بخش قابل اعتنایی از آن با مسائل اقتصادی بی‌ربط نیست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به فضاسازی علیه شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها اظهار کرد: متأسفانه در گفتار مردم و مسئولان تضاد پنهانی هست که از طرفی می‌گویند با فساد مبارزه کنیم و از وجود مفسده اظهار ناراحتی می‌کنند از سوی دیگر اگر مجموعه و جریانی بخواهد منافذ فساد را ببندد به آن معترضند، این یک تضاد است.

وی افزود: اینکه بگوییم تمام رد صلاحیت‌ها متأثر از فساد بوده، تهمت است، اما باید بدانیم بخش قابل اعتنایی از آن با مسائل اقتصادی بی‌ربط نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شورای نگهبان برابر قانون اساسی، استعلام‌های چهارگانه و بقیه راه‌هایی که از طریق آن به یقین می‌رسد بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهد دولت باید جدی‌ترین حامی آن باشد، خاطرنشان کرد: اینها مقدمه‌ای برای سلامت اداری دولت است. دولت که خودش لایحه سلامت اداری را به مجلس می‌آورد، باید بداند این کار شورای نگهبان بهترین لایحه است تا مجلسی برای دولت تصمیم بگیرد که پیراسته از هر فسادی باشد. 

آزادیخواه تصریح کرد: از جریان‌های سیاسی هم تعجب می‌کنم که از نظارت استصوابی فرار می‌کنند، این نظارت بهترین راه نجات مردم و کشور از تشکیل باندهای زر و زور، رانت و تزویر و سوءاستفاده و حیف‌ومیل کننده بیت‌المال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا عده‌ای دائماً تکرار می‌کنند که 90 نماینده مجلس رد صلاحیت شده‌اند، چرا نمی‌گویند که اکثر نمایندگان تأیید شده‌اند و این یعنی اگر کسی اهل فساد نباشد و سالم کار کند از فیلتر شورای نگهبان به سلامت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/4034/

نظر شما