شناسهٔ خبر: 37734905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری اولین دوره جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی

محسن صفری

اولین دوره جشنواره بین‌المللی نگارش یادداشت راهبردی (رهنامه نویسی) توسط اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه سلام الله علیها در اواسط بهمن ماه 1398 و همزمان با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای مدظله العالی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی اشرافی در گفت وگو با ایسنا گفت: این جشنواره در پنج بخش «فرهنگ»، «رسانه و تبلیغ(اقناع افکار عمومی در مواقع بحرانی)»، «مشارکت سیاسی و جایگاه مردم در جمهوری اسلامی(انتخابات پیش رو)»، «دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی»، «مکتب حاج قاسم سلیمانی» و بخش ویژه «گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی» برگزار خواهد شد. علاقه­ مندان اهل قلم و اصحاب رسانه می‌توانند یادداشت‌های راهبردی خود در هر یک از بخش­ های فوق را حداکثر تا 12 بهمن ماه به ایمیل engcac@gmail.com   و یا وب سایت www.kssi.ir  و یا www.karimeh.com ارسال نمایند.

وی افزود: در دوره اول برگزاری جشنواره بین‌المللی یادداشت راهبردی(ره‌نامه‌نویسی)، مقاله یادداشت‌های ارسالی باحجم نوشتاری 1500 تا دو هزار کلمه‌ای ارسالی به ایمیل اعلام شده در جشنواره شرکت داده خواهد شد.

مدیر عامل اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه سلام الله علیها تصریح کرد: همچنین، در نظر گرفتن ساختار نوشتاری معین و متناسب با ماهیت یادداشت راهبردی و ره­نامه­ نویسی، معیار بسیار مهمی برای ارزیابی یادداشت‌های دریافتی از سوی دبیرخانه جشنواره خواهد بود. لذا هر مقاله یادداشت راهبردی(ره­نامه) باید سه بخش داشته باشد.

وی گفت: این بخش‌ها شامل مقدمه است که شامل نگارش یک خلاصه از اصل مسأله(300 تا 400 کلمه]، تبیین و تحلیل مسأله(900 تا 1100 کلمه)َ و تحلیل، ارتباط با منافع ملی و گزینه‌های راهبردی و راهکارهای سیاست گذارانه(300 تا 500 کلمه) شامل «توصیه برای تصمیم‌گیر و سیاستگذار» و «نحوه اجرا و عملیاتی کردن توصیه انتخاب شده».

وی اظهارکرد: یادداشت‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره، بنا به تشخیص و تأیید شورای پژوهش اندیشکده و هیأت داوری جشنواره، مشمول اهداء لوح، هدیه و تندیس جشنواره شده و در قالب کتاب و یا در شماره فوق العاده «رصدنامه تحولات راهبردی بین الملل» به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام

نظر شما