شناسهٔ خبر: 37733087 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار مقام سابق تونسی درباره اقدامات عربستان و امارات علیه «مغرب»

رئیس‌جمهور اسبق تونس هشدار داد، تلاش‌های ضدانقلابی عربستان، امارات و مصر در شمال آفریقا، علاوه بر تونس، الجزائر و مغرب را نیز تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق تونس، در جریان سخنرانی در یازدهمین دوره گردهمایی تحت عنوان «المنتدی المغاربی» در شهر «الجدیده» در مرکز تونس تاکید کرد که ضدانقلاب به سرکردگی عربستان، امارات و مصر، مغرب را نیز هدف قرار داده است.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، المرزوقی در این نشست گفت: «کشورهای مخالف خیزش مردمی، شاه مغرب را به علت گوش فرا دادن به خواسته‌های مردمی در سال ۲۰۱۱ و سهیم کردن اسلام‌گرایان در حکومت، نخواهند بخشید».

رئیس‌جمهور اسبق تونس در ادامه با اشاره به بحران لیبی گفت: « آنچه هم‌اکنون در کشور همسایه جریان دارد مستقیما تونس، الجزائر و مغرب را تهدید می‌کند».

روابط میان امارات و مغرب به ویژه از سال ۲۰۱۹ بشدت تیره شده است؛ مغرب اعلام کرده که امارات تاکنون چندین اقدام خرابکارانه علیه رباط انجام داده است. 

آوریل (فروردین) گذشته (۲۰۱۹) «علی سالم الکعبی» سفیر امارات در رباط به ابوظبی فراخوانده شد و از آن پس دیگر به مغرب بازنگشت. در ماه‌های گذشته زمزمه‌هایی از تعیین سفیر جدید امارات در مغرب شنیده شده است.

 

نظر شما