شناسهٔ خبر: 37733060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرمربی تیم رقیب پرسپولیس استعفا داد

روی فاریا، سرمربی پرتغالی الدحیل، در اقدامی عجیب از سمت سرمربیگری این تیم قطری استعفا داد.

صاحب‌خبر -

 جمعه شب دو تیم پر ستاره فوتبال قطر یعنی السد و الدحیل در چهارچوب دیدار فینال قطر کاپ و در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند؛ دیداری که در کمال تعجب به شکل کاملاً یک طرفه پیش رفت و شاگردان ژاوی موفق شدند با نتیجه ۴-۰ حریف خود را در هم بکوبند.

این شکست در حالی برای تیم روی فاریا رقم خورد که آنها با وجود ستاره های گران قیمت و البته خرید جدیدشان یعنی ماریو مانژوکیچ کروات امیدواری زیادی به شکست السد داشتند.

پیش از شکست مقابل السد، تیم روی فاریا وضعیت متفاوتی را در رقابتهای لیگ ستارگان قطر تجربه کرده بود. الدحیل تا به اینجای لیگ ستارگان از ۱۲ بازی قبلی خود ۳۰ امتیاز کسب کرده و با اقتدار کامل در صدر جدول قرار گرفته است. این در حالی است که رقیب سنتی آنها یعنی همین السد با ۱۰ امتیاز کمتر در جایگاه سوم قرار دارد.

با توجه به روند فوق العاده الدحیل در لیگ ستارگان به نظر نمی‌رسید که شکست در فینال رقابت‌های قطر کاپ، تهدیدی برای آینده سرمربی پرتغالی این تیم محسوب شود. با این وجود اما سایت رسمی باشگاه الدحیل نیز اعلام کرد که روی فاریا تنها به دلایل شخصی از هدایت الدحیل کناره‌گیری کرده و باشگاه نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام و برای سرمربی پرتغالی آرزوی موفقیت کرده است.

حالا بحران بزرگ الدحیل جایگزینی یک سرمربی باکلاس به جای فاریا است. آنها پیش از این بعد از اخراج جمال بلماضی یکبار این بحران را تجربه کردند. انتخاب نبیل معلول، مربی تونسی، الدحیل را از پروژه موفقیت آمیز خود در قطر و آسیا دور کرد اما فاریا دوباره شرایط را به سود این تیم تغییر داده بود که در نهایت اختلاف نظرها باعث استعفای وی شده است. حالا باید دید مدیران الدحیل که تیم شان دو ستاره بین المللی یعنی ماریو مانژوکیچ و مهدی بن عطیه را در اختیار دارد، کدام مربی کلاس بالای جهانی را به قطر می کشانند.

الدحیل در گروه C رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا با تیم های پرسپولیس ایران، التعاون عربستان و الشارجه امارات هم گروه است.

255 41

نظر شما