شناسهٔ خبر: 37732691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سخنگو و معاون امور مجلس و اجتماعی دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

اهتمام دانشگاه آزاد در تقویت بنیه علمی کشور/ سه اقدام دانشگاه برای ماندگاری راه شهید سلیمانی

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده‌های حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور موظف شده‌اند تا ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را بررسی کنند تا به صورت حقوقی و علمی در محاکم جهانی و بین‌المللی مطرح شود.

صاحب‌خبر -

احمد حیدری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تقویت بنیه علمی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است که بیانات مقام معظم رهبری را آنالیز و منطبق بر آن حرکت علمی خود را ساماندهی کند.

وی  افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه بزرگ علمی اجتماعی و فرهنگی را در اختیار دارد که متشکل از 24 هزار عضو هیئت علمی، 45 هزار حق‌التدریس و یک میلیون دانشجو است که بیش از 350 هزار نفر از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

سخنگو و معاون امور مجلس و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با در اختیار داشتن شبکه بزرگ آزمایشگاهی در مسیر حل مسئله پیش می‌رود. این دانشگاه با تاکید بر سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و سایر اسناد بالادستی و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

حیدری بیان کرد: در این مسیر معاونت پژوهشی دانشگاه دیگر ساختار گذشته را ندارد و شکل عملیاتی پیدا کرده چراکه مسئولان دانشگاه معتقدند هر آنچه که به صورت ایده در ذهن اساتید و دانشجویان وجود دارد باید به صورت یک محصول کاربردی درآید.

وی همچنین عنوان کرد: سیاست اصلی دانشگاه مساله‌محوری با تاکید بر حل چالش‌های کشور است، دانشگاه چالش‌های کشور را رصد و برنامه علمی اجرایی برای آنها تدوین می‌کند. یعنی دانشگاه از چهار دیواری خود خارج شده و به دل اجتماع آمده است و در هر زمینه‌ای که جامعه نیاز داشته باشد کار علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.

معاون امور مجلس و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه سه اقدام طرح ریزی کرده که از جمله آن می‌توان به ماموریت دانشکده حقوق واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد. در این مسیر همه دانشکده‌های حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به محوریت تهران مرکز موظف شده‌اند که ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی را بررسی کنند تا ابعاد این حادثه به صورت حقوقی و علمی در محاکم جهانی و بین‌المللی مطرح شود.

حیدری افزود: حقوقدانان دانشگاه به عنوان وکیل مدافع جمهوری اسلامی، اعترافات صریح و خبیثانه ترامپ را بررسی و از آن به‌عنوان ادله در محاکم حقوقی بین‌المللی استفاده خواهند کرد.

وی گفت: همچنین دانشگاه فرشچیان ماموریت پیدا کرده تا ابعاد زندگی، زمان جنگ و گفتمان شهید سلیمانی را در آثار هنری به تصویر بکشد.

سخنگو و معاون امور مجلس و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین گفتمان مقاومت به‌عنوان یکی از موضوعات طرح پایش در نظر گرفته شده تا دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی بتوانند در این زمینه اقدامات تحقیقاتی انجام دهند. مسئولیت اجرای این امر به واحد کرمان سپرده شده است.

انتهای پیام/4040/

نظر شما