شناسهٔ خبر: 37732370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد

بانک یا صرافی در مرز بین المللی شلمچه مستقر می شود/ گردشگری سلامت جذابیت ویژه‌ای برای شهروندان عراقی دارد

طمیمیان گفت: گردشگری سلامت، زیارت و بازارهای آبادان و خرمشهر جذابیت ویژه‌ای برای شهروندان عراقی دارند و رفع چالش ها و مشکلات می‌تواند نقش ویژه‌ای در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قدرت الله طمیمیان» امروز (دوشنبه 30 دی) در نشست مشترک با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اتاق بازرگانی که در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ارز آوری گردشگران عراقی در زمان تحریم به کشور و منطقه اظهار کرد: هدف از تشکیل این نشست تأکید بر نقش مهم مباحث گردشگری سلامت، خرید، زیارت و توجه خاص به کسب و کارهایی در زمینه فرهنگ و هنر است که با بررسی و حل چالش های فعلی، می توانیم گام های موثری را در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر برداریم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به خصوص گردشگران کشور عراق به آبادان و خرمشهر با رفع موانع موجود آسان ‌تر می‌شود افزود: برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات موجود در آبادان و خرمشهر برای حضور گردشگران خارجی به ویژه اتباع عراق از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند است.

 

وی تصریح کرد: گردشگری سلامت، زیارت و بازارهای آبادان و خرمشهر جذابیت ویژه‌ای برای شهروندان عراقی به ویژه استان بصره دارد و رفع چالش ها و مشکلات می‌تواند نقش ویژه‌ای در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه داشته باشد.

 

وی از استقرار بانک یا صرافی در مرز بین المللی شلمچه در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: با این اقدام مشکل مبادله ارزی فعالان حوزه گردشگری و صرافان در این مرز بین المللی که معضلی در مسیر ورود گردشگران است برطرف خواهد شد.

 

طمیمیان با بیان اینکه باید برای هر کدام از چالش‌ های مطرح شده در این نشست راهکار عملیاتی در نظر گرفته شود ابراز کرد: برای ساماندهی و حل و فصل مشکلات گردشگران عراقی، نماینده ای از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در مرز بین المللی شلمچه مستقر می شود.

 

عراق بهترین بازار هدف در حوزه گردشگری

«مهرزاد زارعی» نیز در این نشست عراق را بهترین بازار هدف در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری سلامت و زیارتی دانست و عنوان کرد: ما دارای فرصت‌های بسیار ممتازی نظیر امکانات درمانی، نزدیکی و قرابت فرهنگی با ملت عراق هستیم که می‌توانیم در این خصوص تبلیغات وسیعی انجام دهیم.

 

رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره یاد آور شد: برطرف کردن فقر زیرساختی، تبلیغات به زبان عربی و ارائه بسته‌های گردشگری از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

 

پایان پیام/ 660

نظر شما