شناسهٔ خبر: 37731700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

آموزش اتصال به تلگرام بدون نیاز به فیلترشکن

صاحب‌خبر -

پیام رسان تلگرام در جدید ترین نسخه خود امکانی فراهم آورده است تا کاربران بدون احتیاج به فیلترشکن بتوانند به این پیام رسان دسترسی داشته باشند.

این به این معنی است که نسخه جدید تلگرام احتیاج به فعال بودن اپلیکیشن جداگانه فیلترشکن ندارد و با امکانی که در داخل خود آن تعبیه شده است، کاربران میتوانند اقدام به ارسال و دریافت پیغام کنند.

قابلیت جدید تلگرام در اصل برای کاربران روسی پیش بینی شده به دلیل آن که مقامات کرملین سال پیش این پیغام رسان را در روسیه فیلتر کردند. با این حال کاربران ایرانی هم میتوانند از این قابلیت جدید بهره بگیرند.

راهنمای استفاده از تلگرام بدون احتیاج فیلترشکن

۱- پیش از هر چیز تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

۲- برای استفاده از قابلیت تازه الزامی است تا کاربر برای بار اول با یک ip روسی به پیغام رسان تلگرام وصل شود. به همین منظور باید از یک VPN (وی پی ان) استفاده شود که توانایی انتخاب کشور روسیه توسط کاربر لحاظ شده باشد. به پلی استور یا اپ استور بروید.

۳- در بین وی پی ان های مجانی موجود در پلی استور یا اپ استور، اپلیکیشن هایی مانند Seed4me vpn، Solo vpn، Avira phantom، Touch vpn، Skyvpn مناسب هستند. یکی از آنها را نصب کنید و وارد آن شوید.

۴- در داخل وی پی ان، از فهرست موجود روسیه را بعنوان کشور میزبان انتخاب کنید و گزینه کانکت را بزنید.

۵- بعد از متصل شدن وی پی ان، تلگرام را باز کنید و اجازه دهید تا به این پیغام رسان وصل شوید. پس از دو تا پنج دقیقه آیکون یک سپر خالی در بالای اپلیکیشن در سمت راست ظاهر می شود. این به شما نشان می دهد که مسیر را درست آمده اید. اکنون از از تلگرام خارج شوید.

۶- وی پی ان خود را غیر فعال کنید و بار ديگر به تلگرام بازگردید. اینک میتوانید از تلگرام بدون فیلتر استفاده کنید

نظر شما