شناسهٔ خبر: 37731598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

مویدی:

جریمه ۱۴۵ میلیارد تومانی متهم پرونده قاچاق سوخت / قاچاق سیگار به کمتر از ۱۰ درصد رسید

رکنا: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به همکاری های گسترده استانی و صدور بخشنامه های مختلف، هم اکنون کمترین خروج کالای اساسی به صورت قاچاق از کشور را شاهدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست دبیران کمیسیون حامی برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها اظهار کرد: چند سالی است که همکاران استانی ما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از روش های علمی و دانشگاهی استفاده می کنند.

وی افزود: به علت اعمال تحریم ها علیه کشورمان، تلاش کردیم خروج کالاهای اساسی از کشور را کنترل کنیم. در این راستا بخشنامه ها و آیین نامه هایی تنظیم شد که در جلوگیری از خروج کالای اساسی از کشور موفق شدیم.

این مقام مسئول به برخورد با یک یقه سفید متهم به قاچاق میلیون ها لیتر سوخت از کشور اشاره کرد و گفت: متهم این پرونده توسط مقامات قضایی جریمه و به پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان محکوم شد.

مویدی ادامه داد: هم اکنون در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از ۸۶ هزار پرونده کشفیات به ارزش ۹ هزار میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیون تومان تشکیل شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشریح کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که بیش از ۵۰ درصد از حجم کشفیات قاچاق کاهش پیدا کرده است. این کاهش کشفیات به سوخت هم سرایت کرده است. طی ماه‌های گذشته میزان ۹ میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده است که به طور میانگین این رقم کاهش مصرف ۲۰ میلیون لیتر سوخت در روز است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر میزان کشفیات دخانیات توسط ستاد گفت: با توجه به اینکه دخانیات کالای محبوبی نیست اما برای اطمینان بیشتر و ابعاد مختلف این کالا، تولید ۹۰ درصد سیگار در داخل انجام می شود.هر چند این کالا مضر است، اما تولیدا در درکشور اطمینان بیشتری را برای ما دارد.

وی افزود: ستاد به دنبال درج شناسه برای دخانیات در کشور است که به احتمال زیاد این امر در بهمن کلید می‌خورد. این شناسه از زمان تولید تا مصرف هدایت می‌شود تا بدانیم چقدر مصرف سیگار در کشور انجام و قاچاق آن چقدر است.

این مقام مسئول در ادامه به حضور جدی پلیس امنیت در ۱۳ مبادی رسمی ورود کالا به کشور اشاره کرد و گفت: این افراد حرفه و تخصص اقتصادی داشته و دارند، علاوه بر تلاش برای امنیت تجارت در حوزه کالا‌های وارداتی بیش از ماهیت امنیتی، ماهیت اقتصادی دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما