شناسهٔ خبر: 37731374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۵۱ درصد آمریکایی‌ها مخالف استیضاح ترامپ

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد بیش از نیمی از ساکنان این کشور با وجود آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ، کماکان موافق ادامه ریاست جمهوری او هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تازه‌ترین نظر سنجی موسسه «گالوپ» نشان داد که بیش از نیمی از ساکنان آمریکا معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور نباید در جریان استیضاح از سمتش برکنار شود.

به نوشته وبگاه «نیوز مکس» نتایج این نظرسنجی که دوشنبه منتشر شد، نشان داد 51 درصد پرسش شوندگان خواهان این هستند که سناتورها علیه محکومیت ترامپ رای دهند و او در سمت خود ابقاء شود.  این در حالی است که 46 درصد دیگر از سناتورهای آمریکا می‌خواهند که با محکومیت ترامپ موافقت کنند.

این نظرسنجی تلفنی مورخ دوم تا پانزدهم ژانویه (پنجشنبه 12 لغایت چهارشنبه 25 دی) انجام شد و طی آن 1014 بزرگسال از تمام 50 ایالت آمریکا شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی نیز چهار درصد بود.

 از دیگر نتایج این نظرسنجی این بود که 93 درصد «جمهوریخواهان» مخالف محکومیت ترامپ هستند در حالی که 84 درصد با محکومیت او موافقند. در بین گروه‌های مستقل نیز 49 درصد موافق و 46 درصد مخالف محکومیت رئیس جمهور ایالات متحده هستند.

 میزان رضایتمندی از ترامپ نیز 44 درصد است. رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان مقبولیت را بین دموکرات‌ها با 10 درصد دارد. میزان رضایتمندی از ترامپ بین جمهوریخواهان 88 درصد و در گروه‌های مستقل 37 درصد بود.

این نتایج در حالی انتشار یافت که نظرسنجی دانشگاه «کویینیپاک» نیز نشان می‌دهد ۵۱ درصد از مردم آمریکا از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان و تبدیل شدن وی به سومین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور که استیضاح می‌شود، حمایت می‌کنند.

نظر شما