شناسهٔ خبر: 37730878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های پیشوا افزوده می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته و تعهدات شهرستان، ۲۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های پیشوا افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات گلخانه‌داران پیشوایی که با حضور مدیر امور شعب بانک کشاورزی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شهرستان پیشوا با بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده، قطب تولید محصولات گلخانه‌ای استان تهران محسوب می‌شود.

وی گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای، مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی است چرا که با استفاده از این نوع کشت، مصرف آب مدیریت می‌شود، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی به سادگی انجام شده و علاوه بر افزایش تولید، فرصت‌های شغلی پایداری نسبت به کشاورزی در فضای آزاد ایجاد می‌گردد.

فرماندار پیشوا با اشاره به تعهد افزایش ۲۵۰ هکتار سطح گلخانه‌ها در شهرستان پیشوا گفت: روان سازی سازوکار پرداخت تسهیلات به گلخانه‌داران پیشوا می‌تواند مسئولان را در دست‌یابی به تعهدات افزایش سطح گلخانه‌های پاکدشت موفق کند.

وی گفت: هر چند که بانک کشاورزی در سال‌های گذشته همکاری بسیار خوبی در ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران پیشوا داشته ولی لازم است تابخشی از منابع و اعتبارات شهرستان به سمت این بانک هدایت شود تا در نهایت به چرخه اقتصاد منطقه که مبتنی بر کشاورزی است، بازگردد.

عباسی افزود: در حال حاضر کشاورزان با مشکلاتی در دریافت تسهیلات مواجهند و به‌ویژه استعلامات متعدد برای ارزش‌گذاری زمین به‌عنوان وثیقه مستلزم مساعدت و روان‌سازی بیشتر است.  

گلخانه‌داران پیشوایی تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: بانک کشاورزی با ارائه بسته حمایتی، تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات به صورت ضمانتی در اختیار گلخانه‌داران و بارفروشان پیشوا قرار می دهد.

جهانپور معماریان افزود: در سال جاری بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه، به کشاورزان پیشوایی ارائه شده است و با وجود شرایط سخت کشور و کمبود اعتبارات هیچ درخواستی را در تامین مالی بخش کشاورزی بی پاسخ نگذاشتیم.

وی گفت: بانک کشاورزی در راستای تحقق شعار سال حرکت می کند و با تمرکز بر مجتمع‌های تولیدی راکد و نیمه فعال، به بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در پیشوا تسهیلات پرداخت کرده که این امر موجب حفظ وضعیت اشتغال شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در بخش پرداخت تسهیلات به گلخانه ها، پیشوا با دریافت بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات، رتبه اول را در استان در اختیار دارد.

معماریان با بیان اینکه تا کنون ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی و دامی پیشوا پرداخت شده، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات با نرخ بهره ۱۰ درصد از جمله طرح‌هایی است که توسط بانک کشاورزی تدوین شده و در حال تصویب است.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما