شناسهٔ خبر: 37730484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سناتورپیشین آمریکا:

جمهوریخواهان برای مخالفت با ترامپ ترس از اخراج دارند

«جف فلیک» سناتور پیشین آمریکا روز دوشنبه گفت که برخی سناتورهای جمهوریخواه از ترس از دست دادن شغل خود، علیه رفتارهای «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور حرفی نمی‌زنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فلیک به شبکه خبری سی بی اس گفت که ‌برخی سناتورهای جمهوریخواه به این دلیل علیه ترامپ صحبت نمی کنند، زیرا نگرانند که این مساله چه تاثیری بر شانس آنها در پای صندوق های رای داشته باشد.

فلیک تا سال ۲۰۱۸ سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا و از منتقدان ترامپ بود.

ترامپ قرار است روز سه شنبه (اول بهمن ماه) در سنا محاکمه شود. از سویی دموکرات‌های مجلس نمایندگان در نامه‌ای به سناتورهای سنا اعلام کردند که ترامپ یک تهدید امنیت ملی برای این کشور است که باید از اریکه قدرت کنار گذاشته شود.

روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیق‌هایی درباره « هانتر بایدن » پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش انجام دهد که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود؛ ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۸ با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و سپس بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف تصویب کردند.

طرح مصوب استیضاح ترامپ چهارشنبه ۲۵ دی ‌ماه از سوی مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند به مجلس سنا برده شد. 9109
مدیران استیضاح، به عنوان دادستان در محاکمه ترامپ در سنا حاضر می‌شوند؛ همچنین « جان رابرتس » قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا به عنوان رئیس جلسه محاکمه ترامپ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما