شناسهٔ خبر: 37730466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دیدار رئیس سازمان دانش آموزی استان با رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند مطرح شد؛

تشکیل مرکز نیکوکاری خیرین دانش آموز برای کمک به دانش آموزان معلول، کودکان کار و بد سرپرست

رئیس سازمان دانش آموزی استان در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از تشکیل مرکز نیکوکاری دانش آموزی با هدف کمک به معلولین ، کودکان کار و بدسرپرست خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد رضا با اطمینان رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی  در دیدار با محمدرضا قلاسی مود رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند، از زحمات وی در امر زیباسازی مبلمان و تبلیغات شهری و اجرای برنامه های زیبا و خلاقانه ای فرهنگی در سطح شهر قدردانی کرد.

با اطمینان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: امسال 26 هزار دانش آموز در قالب گروه های تشکل پیشتازان سازماندهی شده اند که با الهام از ١٢ منش تربیتی و فراگیری مهارت های تشکیلاتی به مشق مهارتهای اجتماعی خواهند پرداخت.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: وظیفه سازمان دانش آموزی در قالب فعالیت های مختلف از جمله تشکل پیشتازان، شوراهای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، مجامع اعضاء، مربیان و مدرسین، خبرگزاری پانا، عمره وعتبات دانش آموزی ارتقاء تربیت و افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی است.

او گفت: یکی از برنامه های شاخص پیشتازان در ایام دهه فجر که هر ساله برگزار می شود، مانور یاوران انقلاب است که این برنامه می تواند با همکاری سازمان ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند ، با شور و حرارت بهتری برگزار شود.

او با اطمینان همچنین از آمادگی سازمان دانش آموزی جهت شرکت در برنامه های فرهنگی سطح شهر و برگزاری جشنواره های مختلف خبر داد.

اجرای 30 جشن و جشنواره در بیرجند در سال 98

محمد رضا قلاسی مود رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان بیرجند نیز در این دیدار گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی میتواند منشا برکات زیادی در امر تربیت دانش آموزان شود .

قلاسی با اشاره به سه حوزه فعالیتی این سازمان گفت: امسال تا پیش از ایام محرم ، 12 جشنواره و 18 جشن در سطح شهر بیرجند برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

او گفت: تغییر در سبک زندگی باعث شده است تا افراد به فضای مجازی روی آورند و این امر موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده است که برگزاری چنین جشن هایی ، باعث تخلیه هیجانی افراد می شود و آنان را از رفتارهای پرخطر مصون می دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند در ادامه اجرای برنامه هایی همچون جشنواره رباتیک، دومینو و سازه های ماکارونی را برای دانش آموزان مفید بر شمرد و در باب همکاری با سازمان دانش آموزی برای اجرای این برنامه ها قول مساعد داد.

قلاسی در این دیدار همچنین از برگزاری برنامه «من می توانم» برای افراد معلول خبر داد و گفت : این افراد در روزهای جمعه با حضور در سالن ورزشی ، فعالیت های شادی را انجام می دهند که موجب تقویت روحیه آنان و شکوفایی استعدادهایشان می شود.

او همچنین در خصوص فرهنگ سازی امور مختلف در سطح شهر گفت: یکی از بهترین قشر ها برای کار کردن در حوزه فرهنگ، دانش آموزان هستند که این امر نیز می تواند موجب همکاری این دو نهاد شود.

در پایان این دیدار، با اطمینان ضمن استقبال از برنامه «من می توانم» ، از برپایی مرکز نیکوکاری دانش آموزی جهت کمک به افراد تحت پوشش این برنامه و نیز کودکان کار و کودکان بد سرپرست خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مدارس، این مرکز با مشارکت دانش آموزان هر چه سریعتر فعال شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما