شناسهٔ خبر: 37730417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بررسی حضور سفیر انگلیس در تجمعات/ پرونده سفیر مفتوح می‌ماند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: این پرونده تازمانی که راه‌های لازم جهت اعتراض و برخورد مشخص شود، مفتوح می‌ماند.

صاحب‌خبر -

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح جلسه امروز (دوشنبه، 30 دی ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه امروز با هدف بررسی رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در تهران مبنی بر حضور در آشوب های خیابانی تشکیل شد از این رو عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، نمایندگانی از ناجا، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در نشست حضور پیدا کردند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ابعاد مختلف موضوع و اقدامات وزارت خارجه جهت برخورد با این اقدام غیرقانونی بررسی شد، همچنین فیلم کامل ورود و حضور و نحوه خروج سفیر انگلیس به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: آقای عراقچی نیز یادآور شد که رفتار سفیر انگلیس برخلاف روابط و رفتارهای دیپلماتیک بوده و وزارت خارجه از همان ابتدا اقدامات، اعتراضات و تذکرات لازم را داده و دو بار وی را احضار کرده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: اکثریت اعضای کمیسیون معتقدند سفیر انگلیس باید اخراج شود اما با توضیحات مقامات وزارت خارجه، اطلاعات و اطلاعات سپاه بنا شدکه پرونده مفتوح بماند و راه‌های لازم جهت اعتراض و برخورد در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: در ادامه جلسه به روابط ایران و قطر پرداخته شد که از سال 2017 رو به بهبود است و رفت و آمدها در سطح خوبی انجام گرفته است. سفر رئیس مجلس به قطر و سفر امیر قطر به تهران نیز نشان‌ دهنده سطح بالای روابط دو کشور است، دو کشور باید سطح روابط اقتصادی خود را ارتقاء دهند./

پایان پیام

نظر شما