شناسهٔ خبر: 37728910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت ربع‌سکه به یک میلیون و ۴۷۲ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۰/۳۰

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد اندک بهای طلای جهانی، کمی افزایش یافت که بر این اساس قیمت ربع‌سکه به یک میلیون و 472 هزار تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت کرد، از صعود بازماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۵۸ دلار و ۴۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۵۵۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره نوشت: سرمایه‌گذاران به عوامل بلندمدت مانند نرخ‌های بهره پایین، سیاست تسهیل پولی بانک‌های مرکزی برای کمک به رشد اقتصادی و ضعف دلار متمرکز شده‌اند.

طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره حمایت شده است، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نخستین نشست سیاست پولی امسال خود نرخ‌های بهره را تغییر ندهد.

بانک مرکزی آمریکا سال میلادی گذشته نرخ‌های بهره را سه دور افزایش داشت و نهایتا در دسامبر تصمیم گرفت نرخ‌های بهره را فعلا تغییر ندهد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر تقاضا برای خرید طلا که دارایی بدون بازدهی است را تقویت می‌کند.

حجم معاملات در روز دوشنبه اندک بود زیرا بازارهای آمریکا به مناسبت تعطیلات بسته بودند و از سوی دیگر سال نوی چینی اواخر هفته جاری آغاز می‌شود.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت “اکسی تریدر” اظهار کرد: ما عامل فصلی را داریم که باعث شده است قیمت طلا در بازه محدودی بماند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روند صعودی بازارهای جهانی را ادامه دادند و نزدیک به بالاترین حد در ۲۰ ماه گذشته ایستادند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۵۶۴ دلار را امتحان کند.

موجودی طلا در “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۲.۲۰ درصد رشد کرد و به ۸۹۸.۸۲ تن رسید که بالاترین میزان از ۱۱ نوامبر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵۰۰ دلار رسید. این فلز روز جمعه تا مرز ۲۵۳۷ دلار و شش سنت صعود کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۸ دلار و دو سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۰۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۸ با ۵۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۲,۹۵۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۸ با ۵۶ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۴,۴۵۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۹۰۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۷۲ هزار تومان و ۹۳۱ هزار تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما