شناسهٔ خبر: 37728812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

احمدی تبار: مجمع برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) باید از تمام ظرفیت‌ها و زمینه‌ها استفاده کند

اختصاصی ابنا

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: هر فعالیتی که در مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام می شود باید در خارج از کشور و صحنه بین الملل خود را نشان دهد. ما برای قم و ایران کار نمی کنیم و فعالیت های ما باید بین المللی باشد؛ لذا لازم است از همه زمینه ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم معارفه معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیش از ظهر امروز ـ 30 دی ماه 1398 ـ در ساختمان مجمع قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «احمد احمدی تبار» معاون جدید امور فرهنگی مجمع در این مراسم اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که این توفیق را به ما داد تا بتوانیم در نشر معارف اهل بیت(ع) و ساماندهی و ارتقاء علمی و معنوی پیروان خدمت گذاری کنیم و بتوانیم وظایفی که تعریف شده را انجام دهیم.

وی افزود: انجام دادن مأموریت و وظایفی که در حکم انتصاب آمده جز با همکاری همکاران مجمع جهانی اهل بیت(ع) محقق نمی شود و از همه دوستان انتظار دارم که با تلاش بیش از حد خود، همه با هم کمک کنیم تا این مأموریت به نحو احسن انجام شود.

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با قدردانی از معاون سابق امور فرهنگی مجمع گفت: لازم می دانم از حجت الاسلام ایمانی مقدم که از دوستان قدیم ماست و همواره در کارها و فعالیت ها منشأ اثر فراوانی بوده اند و سال ها در معاونت فرهنگی خدمت کردند، قدردانی کنم. ایشان در مجمع هستند و مشاور دبیرکل و عضو شورای کتاب خواهند بود. با توجه به برنامه مجمع و تحولی که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، می بایست تحول اساسی صورت می گرفت.

وی ادامه داد: برنامه های مجمع از چهارچوب تا نحوه فعالیت متعلق به روزهای اول تأسیس یعنی حدود 30 سال پیش است؛ در این امر نیازمند تحول هستیم و ابزار نوین فناوری می تواند در رسالت های ما کمک کنند. رسانه هایی که در فضای مجازی وجود دارند زمینه خوبی برای ما فراهم می کند تا بتوانیم از این بسترها، فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را گسترش دهیم.

احمدی تبار تأکید کرد: هر فعالیتی که در مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام می شود باید در خارج از کشور و صحنه بین الملل خود را نشان دهد. ما برای قم و ایران کار نمی کنیم و فعالیت های ما باید بین المللی باشد؛ لذا لازم است از همه زمینه ها و ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی در بیان سیاست های جدید مجمع اظهار داشت: از سیاست های اساسی این دوره این است که از تصدی گری دست بردایم و کارهایی که متولی ندارد را عهده دار شویم. باید مجموعه های فرهنگی بین المللی را شناسایی کرده و از ظرفیت های آنها استفاده کنیم.

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره طرح تحول در شورای کتاب مجمع گفت: شورای کتاب به شورای سیاستگذاری فرهنگی تبدیل می شود و کمیته های علمی خواهد داشت. در این شورا گفتگو و تصویب خواهد شد که محصولات مجمع چگونه به دست شیعیان برسد؟ در هر منطقه از کجا شروع کنیم؟ و نیازهای مناطق شیعه نشین چیست؟

وی درباره انتصاب معاون جدید امور بین الملل مجمع عنوان کرد: حجت الاسلام زارعان غنیمت است و سالیانِ سال در خارج از کشور و در آمریکا و اروپا حضور داشتند و جهان اسلام را بهتر می شناسند. چندین سال معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) بود و جامعة المصطفی را خوب می شناسند. ایشان می تواند برای مجمع مغتنم باشد و مجامع محلی مجمع را شکل و سامان داده و معارف اهل بیت(ع) را در همه جا بسط و گسترش دهد. وجود ایشان ارزشمند، مفید و مؤثر خواهد بود و ان شاءالله با حضور این سروران مجمع بتواند انتظار رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) را برآورده کند.

احمدی تبار درباره تغییر مسئول دانشنامه ویکی شیعه گفت: دغدغه آقای حقانی این بود که کسی باید مسئولیت ویکی شیعه را بر عهده بگیرد و پیشنهاد وی نیز دکتر فرمانیان بود. جایگاه دکتر فرمانیان هم دانشنامه ویکی شیعه است.

وی در مورد جایگاه دانشنامه ویکی شیعه در جهان اظهار داشت: دانشنامه ویکی شیعه در جهان جایگاه ارزشمندی دارد. ما در جهان اسلام دانشنامه ای برای مکتب اهل بیت(ع) نداشتیم. محققان در دنیا برای شناخت اسلام باید به منابع یهودی، وهابی و یا مستشرقین که غالبان عناد دارند و از منابع درست استفاده نمی کنند، رجوع می کردند. تأسیس دانشنامه برای مکتب اهل بیت(ع) به زبان های مختلف از کارهای زمین مانده بود.

قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: ویکی شیعه به ده زبان فعالیت دارد و دبیرکل محترم عنایت ویژه ای به این دانشنامه دارند و دستور دادند زبان های جدیدی اضافه گردد. باید نگاه کنیم که دنیا چه می خواهد تا ویکی شیعه بتواند کارهای خود را انجام دهد. همچنین باید کوشش کنیم از آخرین فناوری روز استفاده کنیم تا هر کس در هر جستجوگر که دنبال معارف اهل بیت(ع) است، اولین مقالات، مقالات ویکی شیعه باشد.

وی در پایان گفت: از همه انتظار داریم که بیش از پیش در انجام دادن مأموریت های مجمع کوشا باشند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

گفتنی است آیت الله «رضا رمضانی» با صدور احکام جداگانه ای معاونان امور فرهنگی و امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نیز مدیر دانشنامه مجازی ویکی شیعه را منصوب کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این احکام، حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی تبار» را به سمت معاون امور فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «محمدجواد زارعان» را به عنوان معاون امور بین الملل و حجت الاسلام والمسلمین دکتر «مهدی فرمانیان» را به عنوان مسئول دانشنامه ویکی شیعه منصوب کرد.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین دکتر «علیرضا ایمانی مقدم» مسؤولیت معاونت امور فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان مسؤولیت معاونت امور بین الملل مجمع را بر عهده داشتند.

...................................
پایان پیام/ 167

نظر شما