شناسهٔ خبر: 37728737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رپرتاژ آگهی//

شفافیت، نیاز امروز بازارهای کلان اقتصادی است

اگر قصد خرید و یا اجاره خانه ای را دارید برای شناخت و اعتماد به یافتن خانه دلخواهتان اینجا کلیک کنید.

صاحب‌خبر -

در تمام بازارهای کلان اقتصادی شفافیت از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌توان گفت رونقی که در سالهای اخیر همراه بازارسرمایه بوده به واسطه شفافیت و عملکرد خوب شرکت‌های پذیرش شده در این بازار روی داده است. شوربختانه در چند سال اخیر بازار مسکن این شفافیت را نداشته و به نقطه‌ای رسیده است که نرخ واقعی و ارزش خرید آپارتمان در بلوار دریا و یا حتی میزان اجاره آپارتمان درباغ فردوس، مشخص نیست و مالکان کاملا سلیقه‌ای نرخ‌گذاری می‌کنند؛ زیرا نظارت و ابزارکنترلی در این بخش وجود ندارد.

از این رو وزارت راه و شهرسازی مدتی پیش بستری با عنوان سامانه اطلاعات بازار املاک را ایجاد و مشاورین را مجاب کرد تا اطلاعات معاملات مسکنی خود را از طریق کدرهگیری در این سامانه واردکنند. اما این سامانه به دلایل زیادی نتوانست به عنوان مرجع نظارت مسئولان باشد و از سوی دیگر نیازهای دیگری که در این بازار ایجاد شد، لزوم بروزرسانی در این سامانه را دوچندان کرد، که این امر محقق نشد.

از این رو بخش خصوصی وارد عمل شده و مجموعه‌ای با عنوان کیلید توانست سامانه‌ای با عنوان کیلید را راه‌اندازی کند که تمام اطلاعات بازار مسکن در آن وجود داشته باشد. این سامانه با استفاده از هوش‌مصنوعی تمام اطلاعاتی که در سامانه سابا و سایر بسترهای اطلاعاتی درحوزه مسکن  موجود است را استخراج کرده و پس از طبقه‌بندی در قالب ابزارهای مختلف کاربردی بسته به نیاز کاربر ارائه می‌دهد.

کیلید در ابتدا برای ایجاد سرعت و کیفیت در معاملات ملکی از این تکنولوژی استفاده می‌کند و مشاورین املاک و مالکان خانه‌های آماده عرضه را به متقاضیان واقعی معرفی می‌کند. این امر علاوه بر اینکه تعداد معاملات را افزایش می‌دهد عمل جستجو را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند. گفتنی است کیلید، ابزارهای جستجو را توسعه داده و امکاناتی فراهم کرده تا متقاضیان به راحت‌ترین شکل بتوانند نیاز مسکنی خود را از طریق سامانه کیلید رفع کنند.

بدین صورت، کیلید در ابتدا با ایجاد ابزارهایی برای اعمال فیلتر، گستره فعالیت را کوچک‌تر کرده و در بخشی دیگر، جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده دلخواه را به کار گرفته و بازهم این مهم را آسان‌ترکرده است.

از سوی دیگر، کیلید در بخشی با عنوان با اطلاعات بازار مسکن تمام نوسانات موجود در این بازار را از نظر تعداد معاملات و قیمت آنها به کار گرفته و تحلیل کامل از وضعیت بازار مسکن در مناطق مختلف و حتی بازه زمانی مختلف که به دلخواه کاربر قابل تغییر است ارائه می‌دهد.

این بخش تمام اطلاعات مفید و کاربردی را از فضاهای مختلف اطلاعاتی استخراج،‌ و در قالب نمودار که ساده‌ترین زبان انتقال اطلاعات آماری است، ‌منتشر می‌کند.

همچنین ابزار دیگری که می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را به کمترین زمان ممکن برساند، تخمین قیمت کیلید است که کاربر می‌تواند با وارد کردن کدپستی، تمام اطلاعات آن ملک را از نظر قیمت و نوساناتی که طی کرده را مشاهده کند. گفتنی است این ابزار از دقت بسیار بالایی برخوردار است و ضریب خطای آن در بین سایت‌های مشابه کشورهای توسعه یافته زبانزد شده است. به همین دلیل، این ابزار و بخش اطلاعات مسکن علاوه بر اینکه مالکان و متقاضیان را از ارزش واقعی یک ملک با خبر می‌کند می‌تواند راهنمای خوبی برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران بخش برای سیاست‌گذاری در مناطق مختلف باشد.

از سوی دیگر کیلید در بخشی مجزا با عنوان (KiliDmag) محتوای تخصصی در خصوص بازار مسکن و بخش‌های مرتبط با آن را همچون معماری و شهرسازی، اقتصادمسکن، فن آوری درمسکن و سبک زندگی را تولید و منتشر می‌کند. از این رو می‌توان کیلید را منبعی برای دریافت کلیه اطلاعات ملکی برشمرد و آن را مرجع اطلاعات مسکنی برشمرد.

در نتیجه می‌توان از ابتدا تا انتهای فرآیند خرید یا اجاره ملک را با آگاهی کامل از میزان هزینه و تعداد معاملات، از طریق کیلید انجام داد و بهترین نتیجه را برای این سرمایه‌گذاری مهم داشت. به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان در باغ فردوس می‌تواند ابتدا از طریق ابزارهای جستجوی کیلید، خانه مورد نظرخود را در منطقه دلخواه پیدا کند و پس از آگاهی از ارزش واقعی آن ملک در بخش اطلاعات بازار مسکن و تخمین قیمت ملک،‌ با آگاهی کامل با مالک و مشاور املاک مورد نظر وارد مذاکره شد.

 

 

نظر شما