شناسهٔ خبر: 37728649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: اتمام طرح‌های عمرانی کازرون در گرو تخصیص اعتبار است

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون با برشمردن چندین طرح عمرانی نیمه‌تمام و اولویت‌دار این شهرستان از جمله، تونل محرم و سد نرگسی گفت: اتمام این پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است.

صاحب‌خبر -

داریوش دهقان، دوشنبه در نشست بررسی اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام شهرستان کازرون که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در کازرون برگزار شد، افزود: شماری از طرح‌های عمرانی این شهرستان سال‌هاست که به سبب عدم تخیصص اعتبار، پیشرفت فیزیکی آنها کُند و یا کاملا تعطیل شده است.

وی بیان داشت: از جمله این طرح‌ها که یکی از مطالبات مردم شهرستان کازرون است، ادامه ساخت پروژه تونل محرم در محور کازرون به بوشهر است که بدون تخصیص اعتبار تعطیل شده است.

به گفته دهقان، شتاب بخشیدن به روند ساخت سد نرگسی این شهرستان نیز به تامین اعتبار نیاز دارد.

فرماندار ویژه شهرستان کازرون ادامه داد: تصفیه‌خانه این شهر نیز که از طرح‌های مهم به شمار می‌آید، عملیات احداث آن از سال ۸۴ شروع شده و هم اینک ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام آن نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

دهقان بیان کرد: طرح  بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کازرون که عملیات ساخت و ساز آن از سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۶ هکتار آغاز شده نیز به دلیل عدم تخیصص اعتبار تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین کلنیک سرطان شناسی، کلنیک فوق تخصصی و کتابخانه مرکزی کازرون از دیگر طرح‌هایی است که اتمام و راه‌اندازی آنها نیازمند تخصیص و تامین اعتبار است.

تخصیص اعتبار به طرح‌های عمرانی فارس، براساس الویت‌ بندی صورت می‌گیرد

حسن نوروزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۹ در دست بررسی است، باید طرح‌های عمرانی در قالب سه دسته، الویت‌ بندی شود و سپس مبادرت به تخصیص اعتبار کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس همچنین در ادامه این نشست، از روند ساخت کتابخانه مرکزی، تصفیه‌خانه، کلنیک‌های سرطان شناسی و فوق تخصصی، سد نرگسی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان کازرون بازدید کرد. 

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.       

نظر شما