شناسهٔ خبر: 37728529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت، کارفرما و مالک خوبی نیست/ تهران در مقابل کار ملی بودجه استانی هم نمی‌گیرد

استاندار تهران گفت: باید به سمت خصوصی‌سازی با قدرت بیشتری پیش برویم چرا که دولت کارفرما و مالک خوبی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: در دی ماه شاهد حوادث خاصی بودیم که از جمله آن شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی  بوده است که رهبر انقلاب آن را یو‌م‌الله نام برد.

وی خاطرنشان کرد: نام و شهادت سلیمانی تبدیل به یک فرهنگ و مدرسه شده است و اخلاق‌مداری و مردم‌داری سرلوحه کار آن مرد بزرگ بوده است.

استاندار تهران بیان داشت: مردم قدردان کشورمان بزرگ‌ترین تشییع و بدرقه جهان را برای سردار سلیمانی رقم زدند.

محسنی‌بندپی گفت: در تهران بیش از 5 میلیون نفر جمعیت آمدند و آن رستاخیز را به وجود آوردند و این موضوع در هیچ مکتبی قابل تعریف نیست. کاری که سپاه قدرتمند ما انجام داد بعد از جنگ جهانی دوم توسط هیچ کشوری اتفاق نیفتاده بود و این نشان می‌دهد که ما قدرتمند هستیم و اگر قدرت نداشتیم در مقابل تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌هایی که از بدو انقلاب اسلامی آمریکا برای کشور ما ایجاد کرده است شکست می‌خوردیم ولی روز به روز پایدارتر شده‌ایم و توانستیم در مقابل تمامی این توطئه‌ها مقابله کنیم البته در دو سال اخیر نیز رسانه‌های دشمن پمپاژ یأس و ناامیدی را در کشور ما ایجاد کردند.

 * هیبت آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم

وی با اشاره به اینکه قدرتمندی ما این بود که هیبت آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم،‌گفت: قدرت ما این بود که موشک‌های خود را در پایگاه عین‌الاسد که از پیشرفته‌ترین پایگاه‌های آمریکا بود فرود آوردیم و این هم به گفته مقام معظم رهبری یک یوم‌الله بوده است و نشان داده‌ایم که قدرت آمریکا پوشالی است و در حال حاضر هم یک به یک مجروحان آن موشک‌باران بیرون می‌آیند.

استاندار تهران بیان داشت: سقوط هواپیمای 737 اوکراین هم حادثه تلخی بود که همه ما را داغدار کرد و همه ما در این حادثه همدردیم و به  خانواده‌های این افراد که صفت شهادت زیبنده آنها است تسلیت عرض می‌کنم و متأسفانه جمعی از افراد باهوش و دارای استعداد کشورمان  جان باخته‌اند.

محسنی‌بندپی بیان داشت: روز جمعه نیز یک همایش عظیم در تهران برگزار شد که آن هم اقامه نماز مقام معظم رهبری بعد از 8 سال در تهران بود که موجب وحدت، آرامش،‌ اعتماد و اطمینان به جامعه شد.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی که مقام معظم رهبری در نمازجمعه مطرح کردند شرایطی را ایجاد کرد که بتوانیم دوباره ویژگی‌های مردم را که بر اثر حوادث اخیر دچار ناراحتی و نگرانی بودند احساس کنیم و ما روز به روز در اهداف انقلاب مصمم‌تر خواهیم شد.

استاندار تهران یادآور شد: به لطف خدا و بهره‌مندی از این مردم و وجود ولایت همه توطئه‌ها را از بین خواهیم برد.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 800 نفر در نمازجمعه به اقامت مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند گفت: از شورای تأمین، عوامل انتظامی و مردم که مشارکت حداکثری را داشتند تشکر می‌کنم.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قوی باشیم و این موضوع را در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند و به جهش علمی و فناوری نیز اشاره کرده بودند.

استاندار تهران یادآور شد: یکی از تعاریف شهر هوشمند ‌داده‌محور بودن است و باید دستگاه‌های مختلف داده‌ها را در اختیار یکدیگر قرار بدهند.

وی یادآور شد: ما توانستیم با استفاده از تکنولوژی در کمترین زمان علت حادثه سقوط هواپیما را تشخیص دهیم و این کار ارزشمندی بود که انجام شده است.

محسنی‌بندپی گفت: ما تهران را به سمت هوشمند‌سازی پیش برده‌ایم و امیدواریم اولین کلانشهری باشد که در راستای هوشمندسازی محیط زیست پاک نگه داشته شده است.

استاندار تهران گفت:‌در حال حاضر 25 درصد گلخانه‌های کشور در تهران وجود دارد و باید در افزایش راندمان تولید اثرگذار باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تهران کار ملی انجام می‌دهد ولی حتی بودجه استانی هم به آن تعلق نمی‌گیرد. به عنوان مثال شهرستان قدس ما با 400 هزار نفر جمعیت فقط 2 کلانتری دارد که باید نسبت به بررسی و حل مشکلات عمده استان تهران عمل کنیم.

محسنی‌بندپی بیان داشت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد بحث انتخابات است و این انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و برکت انقلاب این است که در صحت یکسال در میان انتخابات در کشور داریم و مردم نیز مشارکت می‌کنند تا در تعیین سرنوشت خود تأثیرگذار باشند و تلاش ما این است که حضور حداکثری را در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت‌: هر چه مشارکت بیشتر باشد یأس و ناامیدی دشمنان نیز بیشتر خواهد بود.

استاندار تهران یادآور شد: امیدوارم شاهد یک حماسه دیگر در دوم اسفند سال 98 باشیم.

محسنی بندپی یادآور شد: موضوع دیگر صرفه‌جویی در نیرو است و هنوز در جامعه ما مصرف انرژی بالاست و رکورد 600 میلیون مترمکعب مصرف گاز در کشور زده شده است و این موجب افزایش گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

وی گفت: بنابر این درخواست می‌شود که مصرف گاز ادارات بر اساس استانداردها باشد.

استاندار تهران یادآور شد: دولت،‌کارفرما و مالکی خوبی نیست و باید نسبت به واگذاری پروژه‌ها اقدام کنیم و به سمت بخش خصوصی برویم.

محسنی‌بندپی در تذکر به مدیران استانی نیز گفت: هر سه ماه یکبار شورای اداری استان تهران برگزار می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این جلسه حضور پیدا کنند در صورتی که مدیران دستگاه اجرایی حضور کمرنگی در این جلسات داشته باشند قطعا با آنها برخورد مدیریتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سردار اسماعیل کوثری در جلسه شورای اداری استان تهران  اظهار داشت: شهید سلیمانی یک انسان خودساخته بود که خود را برای خدمت به محرومین و مستضعفان جهان آماده کرده بود.

وی بیان داشت:‌ بنده سال 61 در جبهه با سردار سلیمانی آشنا شدم و شیفته اخلاق این شهید والامقام شدم.

سردار کوثری یادآور شد: سردار حاج‌قاسم سلیمانی یک روستازاده بود که بعد از دیپلم در اداره نیرو به استخدام درآمد و به همراه عوامل تحت امرش اقداماتی را انجام داد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه خاطرنشان کرد: امیدواریم ما هم بتوانیم راه حاج‌قاسم سلیمانی را با عملکرد خالصانه خودمان ادامه دهیم و به مردم خالصانه خدمت کنیم.

سردار کوثری یادآور شد: درود به شهدای هواپیمای 737 بوئینگ، شهدای مراسم حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان نیز می‌فرستیم.

وی بیان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی توانست با شکست داعش آمریکا را مجدداً شکست دهد و بعد از شهادت سردار کاظمی به دنبال شهادت می‌گشت تا نهایتاً به آرزوی خود رسید.

وی بیان داشت: وقتی نتوانستند با حاج‌قاسم مقابله کنند مانند بزدلان و دزدان، او را شبانه به شهادت رساندند.

سردار کوثری گفت: اخلاق حاج‌قاسم از سال 61 تا 98 تغییر نکرد و بر اساس همان اخلاق و شیوه‌ای که داشت پیش رفت.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه تأکید کرد: ما قدرتمندیم و اگر دشمن توانمندی داشت و ما نیز کشور ضعیفی بودیم تا حالا ما را به خاک سیاه نشانده بود و در حال حاضر بهترین فرصت در تاریخ است تا به قدری پیشرفت کنیم که الگوی  جهانیان باشد.

وی افزود: تنها کشوری که در 8 سال دفاع مقدس همراه  جمهوری اسلامی ایران بود، کشور سوریه بود که با کشور ما همکاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو هزار تانک در جنگ تحمیلی از ارتش عراق غنیمت گرفتیم و حدود 100 هزار تانک هم منهدم کردیم و این برخاسته از رسالتی بود که مردم می‌خواستند.

سردار کوثری یادآور شد: بعد از دفاع مقدس شهید حاج‌قاسم سلیمانی به جنوب شرق کشور رفت و بنده در مجلس شورای اسلامی بودم و دائماً در جلسات شورای امنیت با او دیدار داشتم و گزارش‌هایی می‌داد که چگونه با اشرار جنوب‌شرق کشور مقابله کرده است و با سران قبایل صحبت کرده و آنها را با یکدیگر متحد کرده است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه یادآور شد: در نهایت حاج‌قاسم سلیمانی از سال 76 تا شهادتش در نیروی قدس به عنوان فرمانده خدمت کرد و در این مدت با دشمنان کشور از جمله داعش که به 35 کیلومتری تهران هم آمده بود مقابله کرد.

وی گفت: داعش به عنوان حکومت اسلامی عراق و شام تشکیل شده بود که با فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی این  حکومت تروریستی هم از بین رفت.

سردار کوثری یادآور شد: نیروهای حشد‌الشعبی در عراق هم با همت حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس ساماندهی شد که به جنگ با داعش پرداختند و در نهایت پیروز شدند و داعش را از عراق دور کردند.

وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی هم 72 هزار اسیر عراقی گرفتیم که حدود 8 هزار تای آنها در لشکر بدر بر علیه صدام  جنگیدند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه یادآور شد: اگر کشور دارای امنیت نباشد، قطعاً کار اقتصادی هم نمی‌تواند بکند و سرمایه‌گذاری در کشور هم معطل می‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما