شناسهٔ خبر: 37728172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار کوثری مطرح کرد؛

جزئیات نامه تدبیرآمیز رهبر انقلاب به آیت‌الله سیستانی در زمان حمله داعش

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران جزئیاتی از نامه مقام معظم رهبری به آیت‌الله سیستانی در زمان حمله داعش به عراق را بازگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران عصر امروز در استانداری تهران با حضور استاندار تهران، معاونین، فرمانداران، شهرداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، به نقل خاطراتی از همکاری‌های خود با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: من اولین بار در سال ۶۱ در جبهه با او آشنا شدم و از همان زمان شیفته اخلاق او شدم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک روستازاده بود که بعد از اخذ دیپلم در اداره کل وزارت نیرو و در حوزه آب استخدام شده بود، اظهار کرد: او بعد از فرمان امام به عنوان بسیجی به جبهه آمد و از همان اول با سن کمی که داشت فرمانده تیپ کرمان و هرمزگان شد که یک سال بعد آن را تبدیل به لشگر کرد.

سردار کوثری با بیان اینکه قبل از جنگ در سال ۵۹ محاصره اقتصادی شدیم و از همان موقع تحت فشار قرار گرفتیم، گفت: قبل از انقلاب شش و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم که سهم کشورمان تنها ۱۶ درصد بود و بقیه را آمریکایی‌ها می‌بردند و پس از انقلاب هم خیال می‌کردند که می‌توانند مانند دوران پهلوی و قاجار کشور ما را اشغال کنند، اما امام و مردم اجازه ندادند و صحنه‌ای ایجاد کردند که باعث شگفتی سیاست مداران دنیا شد.

او با بیان اینکه در آن دوران دو ابرقدرت شرق و غرب ینی شوروی و آمریکا از ایران شکست خوردند، گفت: تنها کشوری که از ابتدا تا انتهای جنگ در کنار ما قرار داشت، کشور سوریه بود و در اینجا انسان‌هایی مثل حاج قاسم، رزمندگان ارتش و مردم ایران به فرمان امام لبیک گفتند و نشان دادند که امامشان را یاری می‌کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه ۲ هزار تانک و نفربر را از ارتش عراق غنیمت گرفتیم و ۷ هزار دستگاه را هم منهدم کردیم، گفت: این توانمندی برخواسته از رسالتی بود که مردم می‌خواستند به امام نشان دهند.

سردار کوثری با بیان اینکه حاج قاسم بعد از جنگ به جنوب شرق کشور رفت تا با اشرار آن منطقه مقابله کند، گفت: همزمان من هم در لشگر ۲۷ بودم و دائما گزارشات مربوطه را از حاج قاسم دریافت می‌کردم و می‌دیدم که او چگونه و با چه ظرافتی سران قبایل آن منطقه را فرا خوانده و مشکل را حل کرده است و آخرین بار هم دیدیم که چگونه با داعش مقابله کرد.

او با بیان اینکه داعش بسیاری از مسلمانان جهان را فریب داده بود و از ۷۸ کشور مسلمانان را برای جنگ به سوریه و عراق کشانده بود، گفت: داعش تا ۳۵ کیلومتری مرز ما آمده بود که مقام معظم رهبری در این زمان دو تدبیر کردند و به نیرو‌های مسلح فرمان دادند که به آن‌ها بگویید اگر جلوتر بیایند با ما طرف هستند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه اگر امنیت در کشور نباشد، هیچ سرمایه گذاری وارد کار سرمایه گذاری نمی‌شود، گفت: تدبیر دوم مقام معظم رهبری نامه نگاری با آیت‌لله سیستانی بود که از ایشان خواستند از مردم و جوانان بخواهید تا به میدان بیایند و برای دفع این فتنه کمک کنند و ما به آن‌ها در عراق و داخل ایران آموزش دادیم که این نیرو‌ها حشت شعبی نام گرفتند.

سردار کوثری با بیان اینکه حشت شعبی توسط حاج قاسم و ابومهدی ساماندهی شد، گفت: وقتی که توانستیم داعشی‌ها را از عراق بیرون کنیم، آمریکایی‌ها عصبانی شدند.

دولت سهم مترو و اتوبوس را پرداخت کند

او در ادامه گریزی هم به مسائل شهر تهران زد و گفت: دولت هنوز سهم مترو و اتوبوس را پرداخت نکرده است و ما این مشکل را در دولت آقای احمدی نژاد هم داشتیم و این رفتار‌ها برای تهران یک مشکل است و لذا ما تأکید داریم که قانون اجرا شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران افزود: حاج قاسم توانست با بیرون راندن داعش از عراق آمریکایی‌ها را در جنگ نیابتی هم شکست بدهد.

سردار کوثری افزود: بعد از شهادت سردار کاظمی حاج قاسم همواره برای شهادت بی‌تابی می‌کرد، گفت: تا زمانی که در بین ما افراد فداکار نباشند، پیشرفت نخواهیم کرد و هنگامی که فداکاری کردیم، پیشرفت‌ها هم بیشتر می‌شود و دیدیم که حاج قاسم تمام تلاش خود را کرد تا مردم منطقه را از دست غارتگران آزاد کند و دیدیم که حاج قاسم سلیمانی آنچنان استوار بود که در نهایت وقتی نتوانستند با او مقابله کنند، مانند دزدان او را شبانه زدند.

او با بیان اینکه اخلاق حاج قاسم از سال ۶۸ تا ۹۸ تغییری نکرد، گفت: ما کشوری قدرتمند هستیم و این بلوف نیست و اگر دشمن برای برخورد با ما توانمندی داشت، تا حالا ما را به خاک سیاه نشانده بود و حالا هم بهترین فرصت در تاریخ است تا به قدری پیشرفت کنیم که الگوی جهانیان شویم.

انتهای پیام/

نظر شما