شناسهٔ خبر: 37728156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری همدان:

مساجد می‌توانند در بالا بردن مدیریت بحران موثر باشند

آزاده صفی

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به اینکه مساجد محل انتشار فرهنگ هستند، می‌توانند در مباحث آموزشی و بالا بردن مدیریت بحران موثر بوده و در انتقال مفاهیم تاثیر مثبت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

وحید علی ضمیر عصر دوشنبه ۳۰ دی در همایش استانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اماکن مذهبی و اسکان‌های اضطراری همدان، با تاکید بر مبحث اهمیت مدیریت بحران اظهار کرد: بحران و ‌مدیریت آن در اماکن مذهبی موضوع مهمی است که ضرورت دارد به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به انواع بحران‌ها مانند سیل، زلزله و... ادامه داد: هر یک از شهروندان در بحران‌های متفاوت وظایفی دارند و مدیریت بحران، آمادگی در برابر بحران است که فرآیندی را شامل می‌شود که باید به درستی مدیریت شود.

علی ضمیر مدیریت بحران را شامل سه مرحله دانست و بیان کرد: آمادگی قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران مراحل مهمی است که هر یک آمادگی و آموزش‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی ادامه داد: ما در مرحله آمادگی قبل از بحران باید به لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری آماده باشیم و آموزش‌های ضروری داده شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری لازم است در این مرحله بسیار قوی شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه همایش فوق با هدف تاکید بر مباحث آموزشی تشکیل شده است، گفت: امیدواریم در این جلسه بتوانیم آمادگی در برابر بحران را داشته باشیم تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

علی ضمیر در ادامه به مدیریت بحران‌هایی مانند برفروبی سطح شهر در فصل زمستان و سیل ابتدای سالجاری در همدان اشاره کرد و افزود: برای مدیریت بحران‌های این چنینی ضمن اینکه به آمادگی زیرساخت‌ها نیاز است، باید اتفاقات دیگری نیز رقم بخورد تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جلسه آموزشی مدیریت بحران در مساجد و هیئات مذهبی نکاتی فراوان و مهمی دارد، گفت: به عنوان مثال برای جلوگیری از آتش سوزی در این اماکن اقداماتی نیاز است که با آموزش ابتدایی قابل پیشگیری است.

همایش استانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اماکن مذهبی و اسکان‌های اضطراری همدان با محوریت آموزش اطفای حریق و پناهگیری و تخلیه اضطراری و پدافند سایبری ۳۰ دی‌ماه با حضور نمایندگان و اعضاء هیئت امنای ۳۰ مسجد و هیئت مذهبی منتخب استان همدان در مجموعه عین‌القضات همدانی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما