شناسهٔ خبر: 37728152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی:

دانشنامه دفاع مقدس تایباد تدوین خواهد شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، از تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان تایباد با حضور ۲۵ عضو داوطلب دفتر نمایندگی این بنیاد در تایباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تایباد  اظهار کرد: پنج نقطه شهرستان تایباد دارای گلزار شهدای گمنام است که از این تعداد یک شهید در گلزار شهدای شهر تایباد آرمیده است و چهار نقطه دیگر شهرستان نیز میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است. امیدواریم مأموریت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سه شهر تایباد، کاریز و مشهد ریزه به سرانجام برسد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی خلاءهای تصمیم گیری برطرف شود، افزود: برای هر یک از یادمان‌ها باید هیئت امنای تشکیل شود، این هیئت امنا در مرحله ساخت به ساخت المان کمک خواهند کرد. بنابراین برای چهار نقطه گلزارهای شهدای گمنام باید هیئت امنا تشکیل شود و این هیئت امنا مدعی العموم گلزارها خواهند بود.

وی تصریح کرد: دفاتر نمایندگی بنیاد در شهرستان‌ها یک اداره در مقابل اداره دیگر نیست، بلکه یک مرکز مردمی برای نظارت و مشارکت است. به عنوان مثال در حوزه نظارت در بخش نشر کتاب دفاع مقدس، وظیفه ما تأیید محتوای کتاب‌ها است تا مانع ورود انحرافات به مکتوبات حوزه دفاع مقدس باشیم.

سردار یوسفعلی زاده ادامه داد: همچنین مأموریت نظارت عمومی در بحث نام گذاری‌های معابر به نام شهدا نیز به بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شده است، این نظارت برای جلوگیری از حذف کلمه شهید در تابلوهای معابر، نام کوچک یا حتی تابلوهای فرسوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان افزود: دفتر نمایندگی بنیاد در شهرستان تایباد با ۲۵ عضو داوطلب در تلاش برای ایجاد دانشنامه دفاع مقدس شهرستان تایباد است.

در ادامه محسن سیاح، فرماندار تایباد اظهار کرد: اولین المان و پارک شهدای گمنام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های تلفیقی در تایباد انجام شده است که شایسته تقدیر است. شهرستان تایباد در خط مقدم تأمین امنیت در استان است و واحدهای مختلفی همانند مرزبانی، ارتش و سپاه در جهت افزایش ضریب امنیت مرز تلاش می‌کنند.

سیاح ادامه داد: مناسب سازی گلزار شهدا و تکریم قهرمانان موضوعی مرسوم در همه کشورها است، تفاوت قهرمانان ما با سایر ملل این است که قهرمانان ما جنگ طلب نبودند، بلکه برای دفاع از خاک خود جانشان را فدای وطن و انقلاب کردند. بنابراین با افتخار می‌گوئیم برای عزیزانی تلاش می‌کنیم که برای حفظ استقلال کشور، ارزش‌های انقلاب اسلامی جان دادند.

منبع: مهر 

نظر شما